- Idag, 19:48
#1609950
Nu blev det knöligt. Skulle byta yttre drivknutsdamask men det går bara inte att få ut drivaxeln ur växellådan! Använt kofot men den kommer nån centimeter ut sen är det stopp. Gissar det är låsringen.
Så nu har jag några vägar framåt och skulle behöva hjälp att bedöma dem:
- om jag tar av spännet på den inre - kan jag dra ut drivaxeln och låta knuten sitta kvar i lådan? Är det den typen? Alltså bollar som rullar i en skål om ni förstår. Den som delar på sig om man drar rakt ut. Den yttre har ju inget spel men den inre rör sig fram och tillbaka känner jag. Den inre damasken tycks oskadad och jag har nya spännen.
- vad är alternativet, glidhammare och vajer som på vissa youtube-filmer? Äger ingen glidhammare men det är väl inte jättedyrt kanske.
Nu sitter jag lite i skiten och kommer varken framåt eller bakåt.
Bilagor
IMG_0771.jpeg (1.95 MiB) Visad 28 gånger
IMG_0772.jpeg (1.9 MiB) Visad 28 gånger
IMG_0773.jpeg (1.31 MiB) Visad 28 gånger
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i