- mån 25 aug 2014, 23:18
Landsväg ligger jag på ~0.75l/mil, beroende på hastighet. Den är lite grinig vid 90km/h och drar mer bränsle där än 100km/h t ex.
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Landsväg ligger jag på ~0.75l/mil, beroende på hastighet. Den är lite grinig vid 90km/h och drar mer bränsle där än 100km/h t ex.Då är du lite bättre än fabrikssiffran då man "skall" landa på ungefär 0,8. Blandad säger fabriken att en T5 skall dra 0,95 liter/mil, i praktiken borde det bli runt litern.
olofp skrev:Det verkar som att s80 klarar sig bra från rost. Jag har nog aldrig sett en rostig sån faktiskt :DDet har jag gjort när jag letade bil. Ojojoj.
Andis skrev:Gratulerar till lyckat köp som även visat sig fungera fint efter köpet.Tackar! Jo, jag är nöjd. Även om exempelvis V70 D2 som jag tittat på drar mindre så tar det ju säkert tio år att köra in besparingen.
Håller med riktigt bra köp om man hittar en fin. Billigare är nog svårt att åka i en så stor bil.
Vad är det för fin plats du fotat bilen på i början av tråden. Trodde först det var tantolunden i Stockholm men känner inte igen rktigt staketet och bakgrunden så gissar att det är annat ställe.
Med vänlig hälsning,
Andis