Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Såg en 745:a till salu och man fick ju riktigt vill ha begär.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Färgen är riktigt charmig, kanske min nya favorit?

Volvo 740 1992
B230FB M47
414 650km

Säljaren påstår bilen är i nästan originalskick. Några rostfläckar dock samt klarlackssläpp. Däck nya, koppling ny. Bromsar renoverats. Det har också gjorts en framvagns inställning på bilen. Besiktad tills nästa sommar.

avgasrörssystem
tempgivare
däck
generator och styrservorämmar
handbroms
vindrutetorkare

Problem med hastighetsmätaren och fläkten går bara på max (fläktmoståndet säkert), ibland börjar den högvarva på tomgång.

Jag funderar allvarligt på att åka och titta på denna. Fast jag har bilar så det räcker redan... Saknar bakhjulsdrift... Aldrig haft en 700 eller 900 förut så vad borde man titta på på dessa bilar?
Årsmodell -92 skriver du. Då omfattas den av lättnaden av avgasregler som gäller t.o.m -93 års modeller, det är ju ett plus. Den ser väldigt fin ut.....
av DennisCA
Jag vet inte om det är nån svensk grej, jag är ju i Finland så det kanske inte är samma sak här. Jag kommer ihåg från en tidigare bil att 92 var nåt år här för högre avgaskrav. Men den har ju klarat det i alla år.

Klarlackssläppet är ju tråkigt, men jag tror man kan slipa klarlacken runtom och klarlacka med lite 2k lack över de här fläckarna för att förhindra det blir värre.

Finns det några ställen som brukar va angripna av rost på dessa?
OM RYSSEN KOMMER

Uppdrag Granskning gjorde ett program om hur polit[…]

Elpriset

Helt galet! Kommer att sälja 5 kWh mellan 19.[…]

Volvo 745 - vad tänka på?

Förarsätet ser lite slitet ut... Ser ut […]

Har hittat billiga rattvinkelgivare på EBAY.[…]