NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okalettos skrev: tis 11 nov 2025, 16:49 Aha.. Ett nytt lås är nog billigare än en ny bilnyckel (gissar på 5000 för dessa bilar nu för tiden, plus inkodning), speciellt om du får tag i ett begagnat lås.. Minns dock inte om nytt tändningslås kräver inkodning 🤔, isf är det tyvärr få firmor som kan/vill göra det..
Nja, nytt lås enligt info jag fått, 4-5 000 Kr (ca 600 - 1200 på skroten + dyr frakt)
Enbart ny nyckel, enligt Bilbolaget. 3200 Kr

Angående inkodning så finns det info rörande detta i det här forumet och andra forum, och den säger "behövs inte"
MDK skrev: tis 11 nov 2025, 20:05
Okalettos skrev: tis 11 nov 2025, 16:49 Aha.. Ett nytt lås är nog billigare än en ny bilnyckel (gissar på 5000 för dessa bilar nu för tiden, plus inkodning), speciellt om du får tag i ett begagnat lås.. Minns dock inte om nytt tändningslås kräver inkodning 🤔, isf är det tyvärr få firmor som kan/vill göra det..
Nja, nytt lås enligt info jag fått, 4-5 000 Kr (ca 600 - 1200 på skroten + dyr frakt)
Enbart ny nyckel, enligt Bilbolaget. 3200 Kr

Angående inkodning så finns det info rörande detta i det här forumet och andra forum, och den säger "behövs inte"
Jasså nyckeln är såpass ick-dyr.. Jag kanske minns (Bilia's pris) inkl inkodning..
Hursomhelst, lite spännande att se vad lösningen blir :party:..
Liten uppdatering...
Det blir att "krypa till korset" och få bilen till bilbolaget. Inget annat val.
Men som det låter på meken hos bilbolaget så kan det bli lite väntan (börjar bli van vid det så inget problem...). De tror IAF att de ska kunna lösa problemet utan jätte-kostnad (Eller hur?!?)
Så fortsättning följer så snart felsökning hos Bilbolaget är gjord.

Liten uppdatering... Det blir att "krypa till[…]

Taklucka 744 GLE

Vad man kan göra är att fetta in kablel/[…]

Är detta nytt hos Volvia? Du som kör e[…]

Vibration Volvo 940 automat.

Det är väldigt noga att korsen kan r&oum[…]