NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okalettos skrev: Igår, 16:49 Aha.. Ett nytt lås är nog billigare än en ny bilnyckel (gissar på 5000 för dessa bilar nu för tiden, plus inkodning), speciellt om du får tag i ett begagnat lås.. Minns dock inte om nytt tändningslås kräver inkodning 🤔, isf är det tyvärr få firmor som kan/vill göra det..
Nja, nytt lås enligt info jag fått, 4-5 000 Kr (ca 600 - 1200 på skroten + dyr frakt)
Enbart ny nyckel, enligt Bilbolaget. 3200 Kr

Angående inkodning så finns det info rörande detta i det här forumet och andra forum, och den säger "behövs inte"
MDK skrev: Igår, 20:05
Okalettos skrev: Igår, 16:49 Aha.. Ett nytt lås är nog billigare än en ny bilnyckel (gissar på 5000 för dessa bilar nu för tiden, plus inkodning), speciellt om du får tag i ett begagnat lås.. Minns dock inte om nytt tändningslås kräver inkodning 🤔, isf är det tyvärr få firmor som kan/vill göra det..
Nja, nytt lås enligt info jag fått, 4-5 000 Kr (ca 600 - 1200 på skroten + dyr frakt)
Enbart ny nyckel, enligt Bilbolaget. 3200 Kr

Angående inkodning så finns det info rörande detta i det här forumet och andra forum, och den säger "behövs inte"
Jasså nyckeln är såpass ick-dyr.. Jag kanske minns (Bilia's pris) inkl inkodning..
Hursomhelst, lite spännande att se vad lösningen blir :party:..

Finns det sådana bilar som inte är t&au[…]

V70 2006 Baklucka öppen

Hmm. Jag ser nu att det är en missmatch f&oum[…]

Inget om bara köpa Ravenol WS dunk i valfri[…]

Aha.. Ett nytt lås är nog billigare[…]