Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Mercedes kommer att ersätta EQB med en helt ny elektrisk version som lanseras i början av 2026.
Den får namnet GLB with EQ technology. Den kommer byggas på den mer moderna MMA-plattformen och får bland annat 800-votlsteknik. Det är samma plattform som sitter i nya helt elektriska CLA.

Tur man inte beställde en ny EQB! Jag trodde att den nya skulle komma först som 2027 årsmodell, men den kommer redan nu. Med tanke på vad CLA kostar med utrustning som jag vill ha så kommer denna troligen bli dyr. Med AMG-paket, elstolar med minne och lite annat lär den hamna norr om 700.000kr.

Idag fick jag reda på att produktionen av nya BZ startat i Japan. Lite försenad start, om jag förstått rätt. Exemplar för provkörning i Sverige blir troligen i December. Efter den provkörningen kan jag riva kontraktet om jag inte är nöjd med bilen. Men det hoppas jag verkligen inte blir nödvändigt.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Mercedes kommer att ersätta EQB med en helt n[…]

Jag har beställt pumpar och filter från[…]

Det är dyrt när kompressorn måste […]

Felkoder missfire

Jag testade att plocka bort kontakterna för b[…]