Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1611684
Derank skrev:säkert bra bil och komfort osv, men det som talar emot är ju designen, jag tycker personligen att de är så fula och plastiga, ser ut som en plastig moppebil. Och den designen går tyvär igen i många bilar idag. Fattar inte hur du kan gå från merca till detta, men det är jag det.
Dom är mindre plastiga invändigt än vad min Merca är! Mycket ser ut och känns som textil. Angående utsidan så ”försvinner” mycket av plasten om man tar den i svart. Eller så får man foliera lite. I alla fall främre delen av främre hjulhusen.

Mercedes EQA/EQB blir det i alla fall inte! Många nackdelar i och med att det i grund och botten är en bensin/diesel konstruktion vilket gör bilen lite trång. Jag gillar heller inte touchknapparna på ratten, ingen känsla alls. Sen är snabbknapparna i mittkonsolen borta. Dom använder jag hela tiden. Jag har elstolar med minne och urstegsfunktion. Detta är kopplat till din användarprofil som du väljer när du hoppat in och satt dig i bilen. Då är det ju för f-n redan försent. :mad: Stolen går heller inte tillbaka när vi byter förare p.g.a. att den tycker att stolen redan är tillräckligt långt bak. När min tant kört bilen sitter hon mycket längre fram än mig, men stolen går inte tillbaka då heller! Försöker jag komma in i bilen så fastnar jag mellan stol och ratt. Blir till att trycka på minnesknappen till stolarna som sitter i dörren. En liten, liten sak som är så irriterande. Mycket hårdplast, mindre i Toyotan. Mercan saknar faktiskt en hel del Mercedeskänsla. EQE är så mycket bättre, men den blir ännu dyrare.

Nu finns även KIA EV3 med i bilden, där är det en plastig känsla inne i bilen. Men KIA känns som om dom har Mercedes som förebild, och försöker få till känslan så billigt som möjligt.

En EV3 eller BZ4X hamnar på 590.000 + drag. Toyotan är betydligt större, nästan 40cm på längden. Och dessutom fyrhjulsdriven. Bägge har ventilerade stolar och mycket mer utrustning än Mercan.

Mercan på 690.000. Då har jag ändå hållit igen. Gammal konstruktion, går inte att få lika bra utrustad som dom andra. Kan komma en ny tidigast som 2027.

Nuvarande är privatleasing och lämnas tillbaka i februari. Ersättaren kommer att KÖPAS! Då blir även tanten pensionär. Alla dom här tre bilarna är ju ”pensionärsfraktare”. :-D
#1611873
Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte varit in på "jagrullar" på evigheter.

Var helt inne på en EQB på privatleasing, är riktigt bra kampanj just nu från 4490 kronor per månad första året, sedan 5490 + 15 000 att ladda för. Men efter en provkörning gick den tyvärr bort, vi använder både fram och baksäte men bak kändes det som man satt på toa ungefär.

Bra med benutrymme m.m men stenhårda säten samt att det måste varit designat för någon med världens kortaste smalben och lång rygg.. Synd på i övrigt fin bil. :crying:
#1611900
SebastianJ skrev:Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte varit in på "jagrullar" på evigheter.

Var helt inne på en EQB på privatleasing, är riktigt bra kampanj just nu från 4490 kronor per månad första året, sedan 5490 + 15 000 att ladda för. Men efter en provkörning gick den tyvärr bort, vi använder både fram och baksäte men bak kändes det som man satt på toa ungefär.

Bra med benutrymme m.m men stenhårda säten samt att det måste varit designat för någon med världens kortaste smalben och lång rygg.. Synd på i övrigt fin bil. :crying:
Jag tycker faktiskt baksätet är helt okay. Du missade väl inte att man kan skjuta baksätet 15 cm i längsled, dvs man minskar bagageutrymmet med lika mycket? Sen går även ryggstöden att vinkla, mer eller mindre upprätt.
Jag är 180cm lång och sitter riktigt bra ”bakom mig själv”.
#1611902
EbbevonVolvo skrev:
SebastianJ skrev:Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte varit in på "jagrullar" på evigheter.

Var helt inne på en EQB på privatleasing, är riktigt bra kampanj just nu från 4490 kronor per månad första året, sedan 5490 + 15 000 att ladda för. Men efter en provkörning gick den tyvärr bort, vi använder både fram och baksäte men bak kändes det som man satt på toa ungefär.

Bra med benutrymme m.m men stenhårda säten samt att det måste varit designat för någon med världens kortaste smalben och lång rygg.. Synd på i övrigt fin bil. :crying:
Jag tycker faktiskt baksätet är helt okay. Du missade väl inte att man kan skjuta baksätet 15 cm i längsled, dvs man minskar bagageutrymmet med lika mycket? Sen går även ryggstöden att vinkla, mer eller mindre upprätt.
Jag är 180cm lång och sitter riktigt bra ”bakom mig själv”.
Ja, vi testade att justera både ryggstöd och dyna. Benutrymmet var det gott om men var komforten i stolarna vi inte kom överens med.
De var inte helt rätt fram för mig heller, är 195cm och satt mer "på stolen" än i stolen.

Fin bil i övrigt, men föll på säten plus att jag tyckte ljudnivån var lite för hög vid motorvägsfart trots att det var 18" fälgar på demobilen.
#1611927
Jo, en sak som är irriterande. Bilen är vindkänslig, mycket mer än min förra XC60. Den är så vindkänslig att antisladdsystemet går in och försöker häva ”sladden”. Någonstans mellan 15 -20sekundmeter börjar det. Kör med rekommenderat däcktrycket. Tycker det har blivit värre med tiden, skulle kanske behöva en hjulinställning. Men nu är det inte min bil, så jag får väl stå ut några månader till.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]