- Igår, 14:27
Idag fick jag tummen ur och plockade bort resterande tre handtag då det på förardörren redan lossnat. För att vara en produkt för 300kr från Ali Express så tycker jag ändå att dom suttit på rätt bra. Dom tre som inte hade ramlat av var inte helt triviala att få loss och limresterna krävde lite jobb med label off. Men nu är det gjort, så nu har jag Teslas idiotiska handtag på alla dörrar igen. Förhoppningsvis ett övergående problem.
Därefter blev det ett snabbt invändigt städ, ingen djupgående historia utan ett snabbt varv med dammsugare och trasa.
For sedan in och körde en bortslös tvätt hos Volvo. På vägen in passade jag på att köra brake burnishing-programmet i servicemenyn får att få bort lite skit från skivorna.
Imorgon ska jag svänga förbi Tesla och se om man kan få köpa pinnarna till bromsbeläggen över disk så jag kan göra en bromsservice i helgen, eller om jag måste beställa.
Sen ska jag se om jag kan hitta någon verkstad som vill ta sig en liten kik och bara hitta vad det är som knarrar till att börja med. Hörde av mig till verkstan som gjorde servicen på XC70 men dom "jobbar inte med elbilar just nu".. Nåja, det var synd för han var bra att ha att göra med.

Därefter blev det ett snabbt invändigt städ, ingen djupgående historia utan ett snabbt varv med dammsugare och trasa.
For sedan in och körde en bortslös tvätt hos Volvo. På vägen in passade jag på att köra brake burnishing-programmet i servicemenyn får att få bort lite skit från skivorna.
Imorgon ska jag svänga förbi Tesla och se om man kan få köpa pinnarna till bromsbeläggen över disk så jag kan göra en bromsservice i helgen, eller om jag måste beställa.
Sen ska jag se om jag kan hitta någon verkstad som vill ta sig en liten kik och bara hitta vad det är som knarrar till att börja med. Hörde av mig till verkstan som gjorde servicen på XC70 men dom "jobbar inte med elbilar just nu".. Nåja, det var synd för han var bra att ha att göra med.
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016