Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Idag fick jag tummen ur och plockade bort resterande tre handtag då det på förardörren redan lossnat. För att vara en produkt för 300kr från Ali Express så tycker jag ändå att dom suttit på rätt bra. Dom tre som inte hade ramlat av var inte helt triviala att få loss och limresterna krävde lite jobb med label off. Men nu är det gjort, så nu har jag Teslas idiotiska handtag på alla dörrar igen. Förhoppningsvis ett övergående problem. :-)
IMG_9034.JPG
IMG_9034.JPG (630.21 KiB) Visad 88 gånger

Därefter blev det ett snabbt invändigt städ, ingen djupgående historia utan ett snabbt varv med dammsugare och trasa.

IMG_9025.JPG
IMG_9025.JPG (512.95 KiB) Visad 88 gånger

For sedan in och körde en bortslös tvätt hos Volvo. På vägen in passade jag på att köra brake burnishing-programmet i servicemenyn får att få bort lite skit från skivorna.

Imorgon ska jag svänga förbi Tesla och se om man kan få köpa pinnarna till bromsbeläggen över disk så jag kan göra en bromsservice i helgen, eller om jag måste beställa.

Sen ska jag se om jag kan hitta någon verkstad som vill ta sig en liten kik och bara hitta vad det är som knarrar till att börja med. Hörde av mig till verkstan som gjorde servicen på XC70 men dom "jobbar inte med elbilar just nu".. Nåja, det var synd för han var bra att ha att göra med.
batmac skrev:Imorgon ska jag svänga förbi Tesla och se om man kan få köpa pinnarna till bromsbeläggen över disk så jag kan göra en bromsservice i helgen, eller om jag måste beställa
Har du någon anledning att tro att det inte bara räcker att rengöra dem? Jag hade inga problem alls med dem.
Lövet skrev:Har du någon anledning att tro att det inte bara räcker att rengöra dem? Jag hade inga problem alls med dem.
Att bilen har gått 14200 mil förmodat utan bromsservice, vågar inte chansa på att dom inte böjs åt skogen när man ska ha ut dom. Hellre några hundralappar fattigare i onödan :)
batmac skrev:Att bilen har gått 14200 mil förmodat utan bromsservice, vågar inte chansa på att dom inte böjs åt skogen när man ska ha ut dom. Hellre några hundralappar fattigare i onödan :)
Absolut vettigt att ha möjlighet att byta ut dem om de skadas. Jag petade ju ut mina och rengjorde regelbundet var 6e månad från ny så kanske inte samma risk ;)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett fa[…]