Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Idag fick jag tummen ur och plockade bort resterande tre handtag då det på förardörren redan lossnat. För att vara en produkt för 300kr från Ali Express så tycker jag ändå att dom suttit på rätt bra. Dom tre som inte hade ramlat av var inte helt triviala att få loss och limresterna krävde lite jobb med label off. Men nu är det gjort, så nu har jag Teslas idiotiska handtag på alla dörrar igen. Förhoppningsvis ett övergående problem. :-)
IMG_9034.JPG
IMG_9034.JPG (630.21 KiB) Visad 256 gånger

Därefter blev det ett snabbt invändigt städ, ingen djupgående historia utan ett snabbt varv med dammsugare och trasa.

IMG_9025.JPG
IMG_9025.JPG (512.95 KiB) Visad 256 gånger

For sedan in och körde en bortslös tvätt hos Volvo. På vägen in passade jag på att köra brake burnishing-programmet i servicemenyn får att få bort lite skit från skivorna.

Imorgon ska jag svänga förbi Tesla och se om man kan få köpa pinnarna till bromsbeläggen över disk så jag kan göra en bromsservice i helgen, eller om jag måste beställa.

Sen ska jag se om jag kan hitta någon verkstad som vill ta sig en liten kik och bara hitta vad det är som knarrar till att börja med. Hörde av mig till verkstan som gjorde servicen på XC70 men dom "jobbar inte med elbilar just nu".. Nåja, det var synd för han var bra att ha att göra med.
av Lövet
batmac skrev:Imorgon ska jag svänga förbi Tesla och se om man kan få köpa pinnarna till bromsbeläggen över disk så jag kan göra en bromsservice i helgen, eller om jag måste beställa
Har du någon anledning att tro att det inte bara räcker att rengöra dem? Jag hade inga problem alls med dem.
Användarvisningsbild
av batmac
Lövet skrev:Har du någon anledning att tro att det inte bara räcker att rengöra dem? Jag hade inga problem alls med dem.
Att bilen har gått 14200 mil förmodat utan bromsservice, vågar inte chansa på att dom inte böjs åt skogen när man ska ha ut dom. Hellre några hundralappar fattigare i onödan :)
av Lövet
batmac skrev:Att bilen har gått 14200 mil förmodat utan bromsservice, vågar inte chansa på att dom inte böjs åt skogen när man ska ha ut dom. Hellre några hundralappar fattigare i onödan :)
Absolut vettigt att ha möjlighet att byta ut dem om de skadas. Jag petade ju ut mina och rengjorde regelbundet var 6e månad från ny så kanske inte samma risk ;)
Var förbi Tesla på morgonen, hade såklart inte några pinnar i lager. Så det blir att beställa. Vet inte om jag ska göra det direkt via tesla eller ta något annat. Svarstiden på ett ärende hos Tesla är ju mellan 1h och sju veckor känns det som. Blir lite osäker på vilket jag ska ha, base eller sport. Det är ju ingen sportmodell men det är en AWD

broms.jpg
broms.jpg (38.84 KiB) Visad 104 gånger

Tog en snärtig dagstur till Torneå idag och det som slog mig (förutom att det är alldeles för många ute och kör 75 på 110 -väg) är hur bortskämd jag varit med Teslas laddnätverk och plug & charge, för att inte tala om pris. Teslas SuC i Töre var bortgrävd (var faktiskt förberedd på det då jag snubblade över ett inlägg om det härom dagen) så jag fick istället ta Ionity precis bredvid. Och även om det inte var jättekrångligt så var det ändå lite förvirrat några minuters.

Scanna en QR-kod för att komma till en sida, med en länk att klicka på för att sen scanna en QR-kod igen och fylla i uppgifter och betalmedel. Tog sen flera timmar innan jag fick något kvitto, och en reservation på 500kr per tillfälle togs ut. Hade såklart kunnat förbereda med app i förväg men det gjorde jag inte. Det kostade dessutom 6,5kr/kWh utan medlemskap.

IMG_9036.JPG
IMG_9036.JPG (494.56 KiB) Visad 104 gånger

Avslutade resan med att köra igång ett batteritest då det var första gången på länge jag uppfyllde alla kraven, antingen så har jag haft för mycket batteri kvar eller så har det legat nån uppdatering och väntat. Men nu så. Min gissning/uppskattning är att degraderingen kommer uppgå i ca 20%, får se om jag har rätt eller fel jag skulle gissa på att jag har ca 60kWh kvar i kapacitet. :-)

IMG_9042.JPG
IMG_9042.JPG (155.13 KiB) Visad 104 gånger
Hur långt har din gått? Jag bytte till en P2 vid årsskiftet, men min M3 som gått drygt 14k mil fick jag fortfarande ut ca 64-65 kWh.

Teslas supercharger är väldigt smidigt vid långresor håller jag med om, circleK har plug-and-charge också så nu brukar jag använda dem om jag behöver fylla på vägen, skönt att bara komma fram och koppla i sladden. Men priset är ju betydligt högre där
batmac skrev: Idag, 01:10 Teslas SuC i Töre var bortgrävd (var faktiskt förberedd på det då jag snubblade över ett inlägg om det härom dagen) så jag fick istället ta Ionity precis bredvid.
Det är väl högst tillfälligt?
Läste något om att de skulle bytas ut..
Användarvisningsbild
av batmac
frasse4 skrev: Idag, 07:14 Hur långt har din gått? Jag bytte till en P2 vid årsskiftet, men min M3 som gått drygt 14k mil fick jag fortfarande ut ca 64-65 kWh.

Teslas supercharger är väldigt smidigt vid långresor håller jag med om, circleK har plug-and-charge också så nu brukar jag använda dem om jag behöver fylla på vägen, skönt att bara komma fram och koppla i sladden. Men priset är ju betydligt högre där Bild
14300 mil nu. Men batteritestet var klart nu på morgonen och visade 87%, så det var bättre än jag trott.

Cirkle K är enda laddaren utom Tesla jag laddat på förut, och förutom första registreringen så har det funkat smidigt med plug n charge, absolut.
Användarvisningsbild
av batmac
fjohan82 skrev: Idag, 10:12
Jo det lär vara uppgradering till V4 på gång. Välkommet, laddarna i Umeå, Skellefteå och Töre är alla v2 med max 150kW och delat effekt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
batmac skrev: För 32 minuter sedan.
fjohan82 skrev: Idag, 10:12
Jo det lär vara uppgradering till V4 på gång. Välkommet, laddarna i Umeå, Skellefteå och Töre är alla v2 med max 150kW och delat effekt.
Okej då förstår jag att det är välkommet med en uppgradering.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

En del slipar ner kanterna.. jag t.ex. :-D

Sliten ratt

Är det läder som tittar fram under den f[…]

Framvagnsinställning själv

Det kan vara läge att kasta ett öga p&ar[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy