Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

S80_140HK skrev:Nu blev även jag sugen på att skaffa eluppvärmda munstycken till min V70... :-D
Kör hårt, det är ju inga astronomiska summor och jobbet verkar vara simpelt när det finns färdiga fästen för kablaget och kontakter redo :) Men jag får väl se om jag ändrar åsikt i helgen när jag ska försöka montera :P
Jahopp, det gick ju sådär. Fick avstå igår då det var snöstorm, idag var det uppehåll och solsken så jag borstade fram bilen och öppnade huven. För en gångs skulle började jag med att kolla så att förutsättningarna fanns (nåja, det skulle jag väl gjort INNAN jag köpte alla grejer..) och började med att leta efter kontaktstycket, och lyckades inte hitta något. Så det var snopet.

Kan det vara så att det inte finns fördraget på min årsmodell? Det finns färdiga hållare för kablaget på huven, men jag lyckas inte hitta någon kontakt :bored:
kievY skrev:I min V60 var det bakom strålkastarhuset så fick ta ut det så satt det en blindkontakt i en kontakt.
Ja det där fick mig något på spåren. Jag filmade lite när jag var ute förut för det var för kallt att fortsätta leta i blindo, och nu när jag kollar i efterhand så är ju frågan om det inte skulle kunna vara denna? Tycker form och spår ser ut att matcha iaf. Storleken är svår att avgöra.

Bild
av kievY
batmac skrev:
kievY skrev:I min V60 var det bakom strålkastarhuset så fick ta ut det så satt det en blindkontakt i en kontakt.
Ja det där fick mig något på spåren. Jag filmade lite när jag var ute förut för det var för kallt att fortsätta leta i blindo, och nu när jag kollar i efterhand så är ju frågan om det inte skulle kunna vara denna? Tycker form och spår ser ut att matcha iaf. Storleken är svår att avgöra.

Bild
Precis sådär såg den ut, man får ta ut den piggen och koppla in själva kabelhärvan och lirka upp den mellan skärm/huv.
kievY skrev:Precis sådär såg den ut, man får ta ut den piggen och koppla in själva kabelhärvan och lirka upp den mellan skärm/huv.
TommyP86 skrev:Det är den.
Dåså, får göra ett nytt försök. Det har bara kommit mer snö så det har inte varit så trevligt arbetsväder, måste klura ut hur jag på ett smidigt sätt kan dra kabeln där på sidan också. Kontakten kändes ganska fast har jag för mig så med mina dasslock till händer kanske det inte kommer vara hur enkelt som helst att peta dit nåt i den heller. Men vi får se, skam den som ger sig :-)
Det jäkla vädret låter mig inte komma till och byta spolarna. Är det inte snöstorm är det -15, är det inget av det så är det jobb eller annat. Får ta och bli lite mindre vek och ta tag i det ändå. Kanske får unna mig en sväng i gds/tvätt-hall istället.

Bild
Intressant tråd. Gillar denna modell av xc70in.

Vill förövrigt tacka för tippsen om Aeromotors.se jag fann några sidor bak. Herregud vad billig sida på filter,torkarblad och annat smått och gott.
Man trodde att Autodoc//trodo fortfarande var billigt, men Aeromotors hade samma märke/modell på filter för en bråkdel av priset mot autodoc
Hur kan dem sälja så billigt? Bosch filter för 17 bagisar. Kartongen är ju dyrare.

Tänkte först det var nå lurt men såg ju gediget ut.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]