- tis 10 dec 2024, 10:25
Nu blev även jag sugen på att skaffa eluppvärmda munstycken till min V70... 

Moderator: Moderatorer
S80_140HK skrev:Nu blev även jag sugen på att skaffa eluppvärmda munstycken till min V70...Kör hårt, det är ju inga astronomiska summor och jobbet verkar vara simpelt när det finns färdiga fästen för kablaget och kontakter redo :) Men jag får väl se om jag ändrar åsikt i helgen när jag ska försöka montera
kievY skrev:I min V60 var det bakom strålkastarhuset så fick ta ut det så satt det en blindkontakt i en kontakt.Ja det där fick mig något på spåren. Jag filmade lite när jag var ute förut för det var för kallt att fortsätta leta i blindo, och nu när jag kollar i efterhand så är ju frågan om det inte skulle kunna vara denna? Tycker form och spår ser ut att matcha iaf. Storleken är svår att avgöra.
batmac skrev:Precis sådär såg den ut, man får ta ut den piggen och koppla in själva kabelhärvan och lirka upp den mellan skärm/huv.kievY skrev:I min V60 var det bakom strålkastarhuset så fick ta ut det så satt det en blindkontakt i en kontakt.Ja det där fick mig något på spåren. Jag filmade lite när jag var ute förut för det var för kallt att fortsätta leta i blindo, och nu när jag kollar i efterhand så är ju frågan om det inte skulle kunna vara denna? Tycker form och spår ser ut att matcha iaf. Storleken är svår att avgöra.
kievY skrev:Precis sådär såg den ut, man får ta ut den piggen och koppla in själva kabelhärvan och lirka upp den mellan skärm/huv.
TommyP86 skrev:Det är den.Dåså, får göra ett nytt försök. Det har bara kommit mer snö så det har inte varit så trevligt arbetsväder, måste klura ut hur jag på ett smidigt sätt kan dra kabeln där på sidan också. Kontakten kändes ganska fast har jag för mig så med mina dasslock till händer kanske det inte kommer vara hur enkelt som helst att peta dit nåt i den heller. Men vi får se, skam den som ger sig