Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Människan kan bygga farkoster som tar sig ut i rymden, men inte få ett plastlock tätt... :bored:

Nu var det inte så att locken inte höll tätt pga av någon packning eller så. Om jag fattade det rätt så är det någon typ av pump/ventil som fördelar vätskan mellan dom två systemen. Så det systemet med det röda locket har pumpat vätska till det med svarta locket där det blivit överfullt ock läckt ut. Alla locken fungerar också som övertrycksventiler. På det röda står det 70kPa, dvs 0,7 bar. Det verkar inte som något läckt ut där, utan det är vid det överfulla systemet med det svarta locket. Vätskan har då ingenstans att expandera, vilket är syftet med ett expansionskärl. :-)

Det viktigaste nu är att jag vet hur jag ska gå tillväga när/om felmeddelandet återkommer under denna sommars semesterresor. Vill helst inte behöva ringa bärgare och så vidare. Det är ju egentligen inte min bil heller. :-/
Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Får väl hoppas :-D de löser det nu. De verkar i alla fall inte strunta i det :)[/quote
Tror det ska klara sig till verkstadssbesöket. :-D

Bilen är underbar att köra. :-D :-D :-D
Då var bilen idag på sin årliga service. I köpet ingick serviceavtal så då var det bara till att lämna in.
Givetvis blev det en ordentlig tvätt och invändig dammsugning.
IMG_1121.jpeg
IMG_1121.jpeg (1.03 MiB) Visad 1223 gånger
Inga fel hittades och kylvätskeproblemet har inte återkommit. Serviceteknikern tyckte att det snart var dags att byta vindrutetorkare, så jag gick bort till reservdelsdisken och köpte ett par original. 538kr är väl inte billigt men inte så dyrt som jag hade förväntat mig. Byter gör jag själv för bytet skulle kosta mer än bladen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@EbbevonVolvo, Städat garage och ser rätt nymålat ut? Prydligt i alla fall.Min servicekille sa med att mina nya torkarblad behövde bytas :) Torkarna köper jag numera från Amazon, 345kr till din, Bosch aerotwin men ja, man kan inte alltid hålla på heller :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Låter bra, var först inne på M[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]