Stal lite bensin från traktor-dunken och var ut och rastade åbäket lite idag
Var duktigt seg dom första 2-3km, typ, 2ans växel, fullt turboladd, och 3k+ rpm för att orka frammåt i ~60km/h-seg, varje gång den försökte kasta i 3an så orkade den inte driva

Släppte mer och mer ju mer man körde(och bromsade) dock. Efter en mil eller så så rullar den mer eller mindre som den ska. Bromsarna tar relativt okej, jag tror dock jag åker på att byta vänster fram ok. Tvärnitar man från typ 80+ så vill den dra sig åt höger en del(inte mer än att man kan hålla emot utan problem dock), vilket stämmer med föregående bes. protokoll där v-fram har fått successivt sämre värden för var gång. Får se om jag "chansar" att den tar tillräckligt jämnt eller om jag skaffar nytt ok först.
Och jag har t om fått lite liv i handbromsen! Den orkar väl inte stanna bilen om den rullar, men den finns där! Den saktar ner iaf, sakta.. Ska prova spänna wiren och se om det är den magiska lösningen, eller om det bara säger "PJONG!" och wirarna går av(Hade ju nyligen redan spännt den innan jag ställde av den så..)

Har inte provat om den håller bilen stilla i upp-/nedförslut, men den tar så pass att man inte kan starta med den i på plan mark iaf.
Ska prova lite mer någon annan dag, tyckte det var dags att låta stackarn vila när det började ryka från alla 4 bromsar

Vem hade kunnat ana att bromsar från 1998 inte tycker om att bli hårt använda under en längre tid eh?
Skivorna ser iaf oförskämt fina ut nu! Så dom rullar ett tag till helt klart.
Maskineriet går oförskämt bra. Trots plågeriet blev den inte varmare än den ska, inga misständningar, ingen dålig tomgång, inga varningslampor...
Mja just det, har köpt den där spacersatsen från vparts också, har dock inte packat upp och än mindre provat dom än
Planen som det ser ut nu är att iaf ha "första" besiktningen avklarad innan juli's slut. Men det visar sig väl, mycket som kan hända och sätta käppar i hjulen för den planen
Det som är uppskrivet på listan än så länge är iaf
-innan besiktning-
* Spolarvätska
* Kontrollera tuta(Glömmer bort det hela tiden...)
* Kolla så jag har en varningstriangel i den..
* Fixa 1 bromsljus(troligen det klassiska korrisions-problemet)
* Spänna handbromsen
* Ev. nytt/nya bromsok
* Smörja låsen, vill gärna kunna komma in i bilen även om den är strömlös, utan att riskera att bryta av nycklarna.
* Montera spacers+hjul från V70in, tar nog vinterhjulen(odubbade) till/från första bes iaf.
-efter besiktning, beroende på ev. anm-
* Ny vindruta
* Nya torkarblad, även om dom var i princip nya när den ställdes av så lär dom inte vara direkt fräsha längre...
* Service, olja+filter och troligen rem-byten
* Påställning + avställning av V70in, samt flytta över sommarsulorna från V70in till 945an.
* ev. ombes.
Vore rätt nice att kunna ställa på 945an och av V70in innan aug. Det perfekta vore att ställa av V70in typ kl 23:50 31 juli, och ställa på 945an typ 00:10 1 aug

Ja, V70in har skattemånad aug

Men som sagt, det finns mycket som kan hända som sätter stopp för den planen än...