Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
fribbe_740 skrev:blir sjuk när jag ser bilderna... helt sjukt fin! bilderna på den glänsande lacken i solnedgången får en nästan att gråta... ;;-O min nya skrivbordsbakgrund kan jag ju säga!

jag håller fullständigt med dig ibland har tankarna om att sälja bågen
och köpa en fin gammal amazon eller pv men jag vet att jag hade
ångrat mig på vårkanten :lol: mvh/roger vill ju ha både hoj och gammelbil
Användarvisningsbild
av Nexus
kan mara hålla med tidigare inlägg (W) . attans vad fin amazon. en fråga jag som har noll koll på äldre volvosar ?:oops: De kromade sakerna med röda lampor ovan för regskylten innehåller nog även skyltbelysning (I) .Är dessa orginal eller tillbehör???
av Amazon
grammse skrev:De kromade sakerna med röda lampor ovan för regskylten innehåller nog även skyltbelysning (I) .Är dessa orginal eller tillbehör???
Tack för alla kommentarer. Handtagen är original och innehåller även skyltbelysning. De sitter bara på de första årsmodellerna av Amazon och ersattes vid chassinr 21000. Här står lite om skillnaderna mellan de olika årsmodellerna om någon skulle vara intresserad. Jag har en mycket tidig 58 så det som står för årsmodell 57 är det som stämmer bäst.

http://user.tninet.se/~gpr324w/historia.html
Användarvisningsbild
av lilleman
kan inte sluta titta på gamla amazoner
denna är ju helt underbar (L) ;;-O
mvh/roger :P
av Amazon
Nu när det äntligen har börjat bli lite bättre väder ute så passade jag på att lufta Amazonen och ta några bilder samtidigt. Observera att vänster bakljusglas fortfarande är felaktigt (59-62), har inte monterat några NOS delar än 8)
av DDD
Jösses! Otroligt fin bil! En skatt.

Ska bli kul att följa denna tråd.

Lycka till.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Allt förutom motorutrymmet ser ut att komma direkt från fabrik :D

Den är nästan i omöjligt fint skick!

Hur långt har den gått?

/Kalle
av Amazon
Bilderna säger inte hela sanningen. Lacken är långt ifrån perfekt och det finns en del o göra om man vill få den i nyskick. Inredningen och alla gummidetaljer har dock klarat sig väldigt bra, vilket är kul för de detaljerna är svåra att renovera. Den har inte gått 4700 mil än så det finns helt klart potential. I och med att den redan är delvis omlackerad (huven och taket har original) så ska den få ny riktigt bra gjord lack så småningom. Ska bara hitta alla NOS delar jag behöver först. Ju längre tid man har bilen desto fler saker kommer man på att man behöver. Undrar om man får köra med gamla symetriska ljusinsatser, jag har i vart fall hittat original av första utförandet helt oanvända 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]