Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#104895
Hallå alla! Hoppas de går bra att jag lägger upp ett projekt på en a-traktor i detta bilforum! 8)
projektet handlar om en 745:a 87:a, b230e. rostig som få (b.la. krängninshämmaren :P ) och den hade nog hamnat på skroten om jag itne tatt tag i den! jag köpte den precis innan jul -06 för knappa tvåtusingen och fick sjyssta fäljar på köpet :)
nåja till bilderna:
när jag precis fått hem den såg den ut såhär:
Bild
Bild
vilken pärla va! här är dom feta rimsen :wink:
Bild
fästet till krängninshämmaren :shock:
Bild
motorn, b230e på 131 hästar :P
Bild
taket kapat:
Bild
här har jag kapat bort all rost i reservhjulsbaljan och byggt en ram för
det nya fästet till krängningshämmaren:
Bild
nya fästet för krängningshämmaren:
Bild
en bild på min och min polares a-traktorprojekt, min till höger:
Bild
hehe
Bild
första lagret:
Bild
bakvägg påsvetsad:
Bild
lite balkar punktade:
Bild
nu till det tråkiga arbetet:

sparklådan och tvärbalk på vänster sida:
Bild
fint golv va?
Bild
rosten bortkapad, notera balken :roll:
Bild
svetsat o klart!
Bild
instrumentpanelen var helt borta när jag köpte den men nu funkar de som de ska: :P
Bild

har även lagat vänster hjulhus, höger hjulhus, vänster golv, vänster balk mm. kvar är höger sparklåda. hålet där är så stort att man kan smuggla tyskt sprit i den 8) :roll:
flaket är också klart, blev klart för nån dag sen. Mer bilder kommer!
mvh fribbe
Senast redigerad av 13 fribbe_740, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av lilleman
#104901
det kan nog bli bra :D och att den slapp skroten verkar vara populärt att bygga atraktorer på 740-745 det finns 5 740 traktorer och en 940 i min lilla håla lycka till med bygget mvh/roger
Användarvisningsbild
av fribbe_740
#104930
lilleman skrev:det kan nog bli bra :D och att den slapp skroten verkar vara populärt att bygga atraktorer på 740-745 det finns 5 740 traktorer och en 940 i min lilla håla lycka till med bygget mvh/roger
tackar :D jo dom är ju rätt billiga så nu köper ju alla 740 o bygger av. blir itne lätt å få min såld sen :(
Användarvisningsbild
av lilleman
#104943
vem vet dessa byggen blir kanske duettbyggenas efterföljare och dem var det inga större problem att sälja :D kör hårt mvh/roger
Användarvisningsbild
av Lantz
#104996
Ingen som vill köpa en färdig reggad a-traktor 740 ;)
av jbl
#105065
Kul med byggbilder :-)
Användarvisningsbild
av fribbe_740
#106373
Update me bilder på hur allting är nu!
här är den uppallad på däck:
Bild
bild på flaket som utlovades :P byggt i två mm plåt förutom flakbotten som är byggt i 3mm med fyrkantsprofil:
Bild
sidoväggen som jag svetsat på:
Bild
andra sparklådan :roll: lättpunktat e de o ska ha på lite klet så blire nog fint! 8)
Bild
växellådan borttagen, m46:a fungerar klockrent och ska säljas, pm om du är intresserad!
Bild
kupéfläkten började brinna och fläktbladen smälte när jag svetsade i hjulhuset :( tur att det är sommar, är ju bara å veva ner rutan :) men i vinter är de gött me lite värme i bilen :lol:
Bild
stereokablarna, har aldrig sett nåt liknanade förut. nån som vet om det finns nån adapter att köpa för att få denna sockerbit ansluten till vanliga universalkontaktern?
Bild
oxblodsröda inredningen, blir nog porrludd sen :P usch va jag hatar den här inredningen :*O/
Bild
Eldflames fan! :P
Bild
så långt har jag kommit hitills, ska förhoppningsvis få en m40 ikv och en m45:a har jag bara att hämta när jag vill. när jag monterat dessa så är de bara å besikta den kvar! men tills dess får jag nöja mej med o glida runt i denhär:
Bild

:D :D :D

Hade göttans! ///fribbe
av OrsonGbg
#108042
Har du svetsat mycket eller? Jag är imponerad över hur duktig du är, du är under 18 antar jag?

Ac hade den också såg det ut som :???:
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]