- sön 12 jun 2016, 16:32
#1085189
Tack ska ni ha!
Bra tips! Jag såg någon kille tipsa om att inte köra med låg nivå i tanken just av den anledningen att bränslefiltret sätts igen snabbare.
White, japp! Tror det är bra för turbon också att låta bilen gå på tomgång en stund efter varje körning så den hinner tömmas? Jag följer också ett youtuberåd att köra tomgång 10 sek inför varje resa och köra väldigt mjukt och försiktigt tills motorn blivit varm :D Med lite tur kan bilen rulla in mig på ålderdomshemmet sedan. :lol:
Ska till en GDS-hall idag och lyfta upp... Tänker se över tråget så det inte är något läckage. Ska även kolla bussningar och motorfästen. Bilen drar till höger och jag funderar om det kan bero på att höger motorfäste är nedsjunket. Är det rimligt att bilen drar åt höger om motorfästet höger fram är nedsjunket?
Fick inte tillbaka styrservorörens fästen under, torxskruvarna går inte gänga rätt! Satte dem med spännband. Hittade stora rejäla band idag, ska byta..
Har btw bytt motorbussningarna ovanför motorn. Den stora var helt jävla verkningslös!
Jag fick ur den gamla genom att såga metallen och pressa, men den nya var omöjlig för mig att få in. Lämnade bort det och en verkstad bytte både bakre och främre för en femhundring.
Sålde baslådan för 1100:-
Jag tejpade bara för kontakterna med eltejp som var dragna till skuffen och gömde dom. Då är det ju förberett ifall jag vill ha baslåda framöver. Är det OK eller ska jag koppla lös dom från batteriet också?
Bra tips! Jag såg någon kille tipsa om att inte köra med låg nivå i tanken just av den anledningen att bränslefiltret sätts igen snabbare.
White, japp! Tror det är bra för turbon också att låta bilen gå på tomgång en stund efter varje körning så den hinner tömmas? Jag följer också ett youtuberåd att köra tomgång 10 sek inför varje resa och köra väldigt mjukt och försiktigt tills motorn blivit varm :D Med lite tur kan bilen rulla in mig på ålderdomshemmet sedan. :lol:
Ska till en GDS-hall idag och lyfta upp... Tänker se över tråget så det inte är något läckage. Ska även kolla bussningar och motorfästen. Bilen drar till höger och jag funderar om det kan bero på att höger motorfäste är nedsjunket. Är det rimligt att bilen drar åt höger om motorfästet höger fram är nedsjunket?
Fick inte tillbaka styrservorörens fästen under, torxskruvarna går inte gänga rätt! Satte dem med spännband. Hittade stora rejäla band idag, ska byta..
Har btw bytt motorbussningarna ovanför motorn. Den stora var helt jävla verkningslös!
Jag fick ur den gamla genom att såga metallen och pressa, men den nya var omöjlig för mig att få in. Lämnade bort det och en verkstad bytte både bakre och främre för en femhundring.
Sålde baslådan för 1100:-
Jag tejpade bara för kontakterna med eltejp som var dragna till skuffen och gömde dom. Då är det ju förberett ifall jag vill ha baslåda framöver. Är det OK eller ska jag koppla lös dom från batteriet också?
Senast redigerad av 1 RääserCalle, redigerad totalt 0 gånger.
Ya méca utan måta