Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tack ska ni ha!
Bra tips! Jag såg någon kille tipsa om att inte köra med låg nivå i tanken just av den anledningen att bränslefiltret sätts igen snabbare.

White, japp! Tror det är bra för turbon också att låta bilen gå på tomgång en stund efter varje körning så den hinner tömmas? Jag följer också ett youtuberåd att köra tomgång 10 sek inför varje resa och köra väldigt mjukt och försiktigt tills motorn blivit varm :D Med lite tur kan bilen rulla in mig på ålderdomshemmet sedan. :lol:

Ska till en GDS-hall idag och lyfta upp... Tänker se över tråget så det inte är något läckage. Ska även kolla bussningar och motorfästen. Bilen drar till höger och jag funderar om det kan bero på att höger motorfäste är nedsjunket. Är det rimligt att bilen drar åt höger om motorfästet höger fram är nedsjunket?

Fick inte tillbaka styrservorörens fästen under, torxskruvarna går inte gänga rätt! Satte dem med spännband. Hittade stora rejäla band idag, ska byta..

Har btw bytt motorbussningarna ovanför motorn. Den stora var helt jävla verkningslös!
Jag fick ur den gamla genom att såga metallen och pressa, men den nya var omöjlig för mig att få in. Lämnade bort det och en verkstad bytte både bakre och främre för en femhundring.

Sålde baslådan för 1100:-
Jag tejpade bara för kontakterna med eltejp som var dragna till skuffen och gömde dom. Då är det ju förberett ifall jag vill ha baslåda framöver. Är det OK eller ska jag koppla lös dom från batteriet också?
Senast redigerad av 1 RääserCalle, redigerad totalt 0 gånger.
Lucif3r skrev:Nej, bilen ska inte dra något även om höger fäste är skrot. Min drog inte ett skit, och där var fästet så dåligt att motorn vilade rakt på subframen(en lutning på bortåt 5cm) :roll:
Okej, tack för svaret! Vad bör jag spana efter utöver ojämnt slitna däck & dålig hjulinställning?
Edit: Fjädrarna tydligen. Kanske ska börja med att lämna in den för hjulinställning och se ifall det blir bättre...
Jag är konstig :D
Köpte en 854 GL idag för 1600kr. Den går men stannar då man drar på. Tror det är bränslefiltret, ev. pumpen.
Den har nya vakuumslangar, nytt fördelarlock, nya tändstift, ny olja och filter etc. Vevhusventilationen är tät och inte fixad, men packning, oljefälla och slangar följde med...

Jag ska fixa vevhusventen och byta bränslefilter nästa vecka. Går den så säljer jag den direkt. Annars tar jag delar.

Har den samma bromsok osv som min 854 turbo? Kanske ska ta vingen eftersom min har en skada och de är exakt lika... Den har också helt ny lambdasond. Passar den min bil tro? :D :D :P
Bromsoken är samma möjligtvis att skivorna skiljer men där är jag inte hundra. Tyvärr så passar inte lambdasonden eller ja passar rent fysiskt gör den nog men den kommer inte att reglera rätt.
Okej! Jag fixar nog upp den, tvättar av och försöker få 8-10k, så tjänar jag en slant att lägga på min bil :)
Jag har samma felkod 232 trots fixad vevhusventilation. Har slutat ryka från oljestickan. Blir och leta mer tjuvluft, någon gång.. Liiiite less..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]