Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Man får se upp med eftermarknadsvingar, monteringssatsen kan rosta på nolltid så man får dras med fula och rostiga pinnbultar resten av tiden man har fordonet.
DayDreamer skrev:Dessa fälgar verkar vara eftertraktade av många, själv så är jag inte så förtjust i dom.
Håller med, Ixion I/II på tok för vanliga på 60 och 70 bilar(samt äldre i form av billiga kopior) för min smak ock billiga kopior sabbar hela iden med att ha dessa som original.
Skall vara Pontos, Argus, Fortuna eller Portunus och givetvis i tvåfärgat utförande om det var jag som satte krysset i listan.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Henkek skrev:Okej
Hade jag haft råd o välja så hade jag inte valt dessa fälgar. Men dem e iaf bra mycket snyggare än oceanrace som är äckligt fula.
Kommer inte ihåg hur Oceanrace fälgarna ser ut eller vad dom heter för den delen.
Användarvisningsbild
av ER
DayDreamer skrev:
Henkek skrev:Okej
Hade jag haft råd o välja så hade jag inte valt dessa fälgar. Men dem e iaf bra mycket snyggare än oceanrace som är äckligt fula.
Kommer inte ihåg hur Oceanrace fälgarna ser ut eller vad dom heter för den delen.
BildBild
2012 var det Pontos
BildBild
Argus som var unika för just detta.

BildBild
2014-2015 var det Portunus.
Trotts detta finns många som inte vet vad dom gör och valt vanliga fälgar till dessa bilar och sabbat delar av unikheten med dom.

Bild
Klart fräschare än söderhackade/sönderkopierade IxionI/II man numer hittar på var och varannan 740/940/850/V70G/V70N och som man blir spyfärdig över att se oavsett original eller billiga kopior under namn som Ocean Storm etc.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Måste säga att alla dessa oceanfälgar är snyggare än Ixion som alla ska ha :x Ska man ha en fälg så ska den vara ovanlig så vill jag ha det iaf annars så kan man lika gärna åka runt på plåtisar.

Tyckte att Ixion var tuff när den kom men se blev den allt vanligare och jag började tycka att de inte var så tuff längre.
av Henkek
Jag hade dem översta. Skit fula plus att inte en enda fälg va fin. Då kör jag hellre me ixion utan kantskrap :)
Såg riktigt fina på nyaste v40. 19" va de men jag vet inte va dem heter.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Henkek skrev:Jag hade dem översta. Skit fula plus att inte en enda fälg va fin. Då kör jag hellre me ixion utan kantskrap :)
Såg riktigt fina på nyaste v40. 19" va de men jag vet inte va dem heter.
Som jag kan förstå ser det ut som att det syns rätt bra på dom fälgarna som du hade när det blev kant skrapat och då ser det bara illa ut.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]