Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Schmoyoho skrev:Har aldrig varit särskilt såld på sport-utförandena av V-/XC70 men tycker baken var klockren med folieringen under bakrutan och den svarta plasten vid avgasrören.

Var den förra V70:n nyköpt eller är det något särskilt du stör dig på med den nya bilen? Eller bara allmänna småsaker för att den är begagnad?
Ja Sport är snyggast i vitt när det svarta bryter av :)
Jo jag köpte den förra ny och har varit väldigt pedantisk av mig med den och är väl pedant av mig överlag så det var några stenskott i fronten som jag störde mig på och nått märke invändigt men den är ju som sagt begagnad. Men en eventuell omlack av fronten och sen ordentligt lackskydd så man kan hålla efter den sen :-)-)
av Jonnybcool
Lövet skrev:Grattis till köpet och att allt ändå verkar lösa sig smidigt.

Om du ska göra 1 enda sak för att bilen ska bli helt harmonisk - foliera kromlistan under bakljusen svart. Har aldrig förstått varför den biten lämnats krom på en bil annars helt utan kromlister.

(sannolikt kostnadsskäl iofs)
Ja det där med kromlisten under bakljusen skulle nog göra sig bra i svart :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan inte förstå att vissa begagnade bilar ser ut att ha körts igenom en bläster medans vissa långmilare är typ nästan befriade från stenskott men det beror väl på om man har som vana att alltid ligga nära bakom en annan bil och vad det är för typ av väg.
av Lövet
DayDreamer skrev:Kan inte förstå att vissa begagnade bilar ser ut att ha körts igenom en bläster medans vissa långmilare är typ nästan befriade från stenskott men det beror väl på om man har som vana att alltid ligga nära bakom en annan bil och vad det är för typ av väg.
Omlack heter det...
av Jonnybcool
Ja folk ligger väl i häcken på varandra så då är det ju inte så lustigt att det blir stenskott. Hade 2 stenskott på huven på min andra trots att jag alltid är noga med att hålla avstånd.... Lyckades även få stenskott i vänstra bakrutan vid bagaget hur nu det gick till. Vet inte vilken färgkod men kan nog stämma med 707.
Användarvisningsbild
av joel80
Eftersom många har den egenheter att köra in bara några meter framför en efter en omkörning (på en ofta i övrigt tom motorväg) så kommer man inte undan stenskott även om man är duktig på att hålla avstånd i övrigt. :(
av LazerHawke
Stenskott går inte undvika beundrar dom som aldrig får stenskott men hur man än gör smackar det till speciellt av mötande som du möter i din fart bidrar till smack i rutan etc
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är svårt att undvika stenskott :)

Jag ser helst att stenskotten träffar vindrutan då den är mycket lättare att byta än en omlackering av front eller motorhuv.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40
Vi som beställt nya XC60

En sådan nivåskillnad i kupén k[…]

Hej uppdatering! Testade att nollställa men f[…]

Jag har noterat att varvtalsräknaren stå[…]

Tidigare har det handlat om återkallelser p&[…]