Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
jlars skrev:Hur har ni andra disponerat utrymmet under bagagerumsgolvet?
Jag vill gärna ha med mig lite av varje där såsom bogserlina, startkablar, batteriladdare, spännband, reflexvästar, lite verktyg mm. På mina tidigare S60 (-01, -07) har det funnits näst intill obegränsat med utrymme kring reservhjulet.
Reflexvästar har jag en i varje stolsfack bakom framstolarna, om de behövs når man de snabbt. Annars kan man ju flytta upp de i bagaget om man har en del packning med sig. Samma med varningstriangel, den lägger jag med på bagagegolvet om jag har mycket packning, har inte den finessen där den sitter i bakluckan tyvärr.
Hmmm… märkligt med backspeglarna. Då kanske min bil är en ”bastard”! Någon annan som valt till automatiskt avbländande ytterbackspeglar? Har ni kompass i innerbackspegeln?

Måste säga att jag uppskattar båda delarna:
• Kompassen är en trevlig detalj som gör en på gott humör varje gång man tittar på backspegeln. Funktionen i sig är väl däremot diskutabel, GPS:en tillgodoser ju behovet av väderstrecksangivelser.
• Har egentligen inte upplevt bländning i ytterbackspeglarna som ett problem på mina tidigare bilar, men nu när jag har funktionen kan jag konstatera att jag uppskattar det mer och mer.

Perra83: Som jag förstått det så använder de avbländande ytterbackspeglarna samma sensor som innerbackspegeln. Om man har tonad bakruta kan det tydligen ställa till det lite och funktionen på ytterbackspeglarna blir inte optimal
jlars skrev:
Spoiler »
Perra83: Som jag förstått det så använder de avbländande ytterbackspeglarna samma sensor som innerbackspegeln. Om man har tonad bakruta kan det tydligen ställa till det lite och funktionen på ytterbackspeglarna blir inte optimal
Stämmer. Dem måste ligga bra nära och vara ganska höga för att få någon effekt på ytterspeglarna. Jag hade nog inte valt till det om jag visste att dem delade sensor med innerspegeln, köra utan toning är inte ett alternativ för mig.
av jlars
Det blev en liten foto-session på nytvättad bil i snön idag :)
20160123_155444_resized_1.jpg
20160123_155444_resized_1.jpg (679.33 KiB) Visad 508 gånger
20160123_155541_resized_1.jpg
20160123_155541_resized_1.jpg (555.03 KiB) Visad 489 gånger
20160123_155649_resized_1.jpg
20160123_155649_resized_1.jpg (655.88 KiB) Visad 489 gånger
Funderar om jag kanske ska unna bilen (och mig själv) något roligt till våren:
• Sidescuff plates eller
• Tonade rutor i bak
• Byta ut spoilern mot den större vingen som finns som tillval till MY16
• Byta ut sommarhjulen 19” Ixion mot några andra fälgar (kanske 19” Artio)
• Polestar-optimering
Vilket tycker ni att jag ska satsa på?? :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Snygga bilder! :)

Och helt fel ställe att fråga sådant på, vi kommer bara svara "allt". :wink:
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance