Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Problemet ligger väl delvis i det att den tidigare ägaren har gjort en separat koppling för denna lampa, det går en tråd från lampan till en säkring som han tjuvar +12V från. Det tyder på att han haft problem med att lampan varit död, inte fått +12V.

Men att göra på det här viset har förmodligen gjort så att strömmen nu kan ta lite olika vägar, vet inte då om den här kabeln kanske kan agera som en oplanerad jordning så när en annan lampa kommer igång.

Men det händer inte konsekvent heller, så det kan också vara nån fallerande punkt i instrumenthuset. Jag har fått höra man ska va försiktig med att löda på dessa men likväl jag tror det är vad jag kommer göra, löda om alla punkter, se om det hjälper.

Plockade ut spänningsregulatorn igår också, kolen har kanske 6mm kvar så det börjar närma sig utbytesdags:
Bild

Bild

Bild

Den här var lös också, plasten sönder där bak så skruven höll den ej, större bricka, större skruv, inte så jättesnyggt men det håller. Glasfiberreparation vore bättre i längden

Bild
Dyr tvåårsservice xc60

Skall göra tvåarservice xc60 hybrid […]

Visa din semesterbil(d)

20260920_161233.jpg Varit på Ohio Beach och[…]

Lite uppdatering. Grannen har en bekant som ä[…]

Åren är viktigare än milen. Jag b[…]