- tor 19 maj 2016, 19:24
andersuw skrev:Det där om 90-serien och träinslag så hade jag en tänkte jag på förhand att det måste se ut som skit som det alltid gjort. Så när jag hållit på och bygga dom bilarna har jag aldrig ens tänkt tanken att klicka i valnöt. Men efter jag läste här på forumet att folk beställt med valnöt var jag ju tvungen att kolla in det själv. Och det var ju riktigt snyggt faktiskt, skulle lätt kunna tänka mig det själv.LOB skrev:Vadåda... om man har en husvagn från 70-talet så passar ju 850 inredningen perfekt! Speciellt min med mörkt träinlägg.Passar ihop kanske de gör. Men jag vet inte riktigt varför det skulle vara någon poäng att de gör det eller varför det skulle göra saken ett dugg bättre.![]()
Beträffande träinlägg, vare sig de är äkta eller fejkade, så tycker jag generellt väldigt illa om sådana i moderna bilar där de skall samsas med en massa plast. 850 och även S/V70 är i mina ögon ett typexempel på hur illa det kan se ut. Glad att jag inte hade något sådant i min 855 -94. På min V70 -02 har jag bytt ut det elände som satt där från början (valnötsimitation) mot borstad alu. Det enda exempel på att det faktiskt kan se hyggligt ut som jag råkat på är nya 90-serien. Där har Volvo i motsats till tidigare (och i motsats till andra biltillverkare) fått träet att se ut som trä och dessutom lyckats med konststycket att bädda in träet på ett naturligt sätt i sin omgivning.
V70 D3 R-design -13, S80 T6 321hk -04