Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
C30robban skrev:Min vinge har klarat sig bra färgen sitter kvar än .. är din vinge grundad med plastgrund ?
Vet ej, lämnade in. Ska reklamera när dom är tillbaks från semestern.
Användarvisningsbild
av C30robban
Var ett tag en sist . under sommaren har jag inte gjort så mycket på bilen. mest avverkat mil på mätaren :)
Så nu i helgen har jag tagit mig tid att demontera innerskärmarna och se hur det ser ut under filten :roll: . till min förvåning inte ett spår av rostskydd endast grundmålad plåt :-(O) volvo har snålat in på rostskyddet!

Bild
Bild
avfettade först och sedan tvättade jag med diskmedel i varje skrymsle.
Bild
Hagmans rostskydd :-)-)
Bild
förhåppningsvis håller sig rosten borta ett tag :) sprutade extra mycket vid dom känsliga skärmkanterna
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Snyggt med rostkydd :) Man kan få en överraskning då man börjar demontera plast och filt kjolar och se vad som gömmer sig därbakom.. :???:
Grym skillnad på bromsoken! Använde du hammarlack?

/Kalle
av Uninium
Det är första Volvon jag har där den befintliga rostskyddsmedlet är tunt som "bladguld". När jag bytte beläggen fram så gnagdes skyddet bort där jag hade domkraften,använde ett gummibelägg mellan kaross/domkraft. När jag var klar så tittade plåten fram och rostskyddsmedlet lös med sin frånvaro.
Användarvisningsbild
av C30robban
~Kalle~ skrev:Snyggt med rostkydd :) Man kan få en överraskning då man börjar demontera plast och filt kjolar och se vad som gömmer sig därbakom.. :???:
Grym skillnad på bromsoken! Använde du hammarlack? svar: jaa.

/Kalle
Joo jag fick mig verkligen en överraskning, under ena skärmen hittade jag en myrstack :shock: fullt med små svarta myror :-(O)
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Motorbyte Volvo 240

Jag har plockat ur och i motor och låda till[…]

Bromsbelägg

Köp inte kinesiskt Jinping bara, det finns go[…]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]

Fel centerhögtalare?