Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja, självklart! Alla vill väl ha ett uttag i skuffen? ;-)
grillchips skrev:Micce: Ok, om det inte är helt nytt mellan årsmodellerna så borde jag kunna se ifall de färgerna finns iaf, tack!
Hittat den? :)

Denna bild hade jag tagit från mitt bagage. Där är alltså i skumplasten den svarta och i mitt fall gulorangakablarna huserar.
Bilagor
12v-kablage-v50-1.jpg
12v-kablage-v50-1.jpg (69.94 KiB) Visad 3664 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Micce1980 skrev:
grillchips skrev:Micce: Ok, om det inte är helt nytt mellan årsmodellerna så borde jag kunna se ifall de färgerna finns iaf, tack!
Hittat den? :)

Denna bild hade jag tagit från mitt bagage. Där är alltså skumplasten den svarta och i mitt fall gulorangakablarna huserar.
EDIT: Hade förmånen att fota en V50 MY09:s kablage till 12v-uttaget idag.

Fortfarande svart/orange men inlindad i svart klibbtejp men med svart kontaktstycke :wink:
Bilagor
t.JPG
t.JPG (56.71 KiB) Visad 3595 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
jimlindeborg skrev:Micce1980: Sitter denna kabel bakom den vita isoleringen? :)
Tittade inte så noga, men på min går den ner till golvet och går in i en kabelhärva där vid en strap

Behöver du uttag så säg till, har säkert liggandes. PM:a isf
Bilagor
12v-kablage-v50-1 - kopia.jpg
12v-kablage-v50-1 - kopia.jpg (72.84 KiB) Visad 3590 gånger
Stort tack Micce! Jag kommer ge det ett absolut sista försök, när vette tusan men de där bilderna lär komma till användning.
Dessutom står det på Volvos anvisningar att kontakten är VIT, inte SVART.

Återkommer i ärendet. ;)
Håller tummarna. Det viktiga är ju att hitta T-kontaktstycket. Kablarna är ju rätt bra kamouflerade i den svarta klibbtejpen/skumplasten. De kablarna verkar vara lite tjockare än de andra med.
grillchips skrev:Stort tack Micce! Jag kommer ge det ett absolut sista försök,
Tror nog att du gör fler än ett om du misslyckas nästa gång också :D Har man "snöat in sig" i en sak ger man sig nog aldrig. :-)-)
Sven, är jag så transparent? ;)

MEN! JAG HITTADE SLADDJÄVELN!
Rev inredningen igen. Vid baksidan av hjulhuset i nederkant (i skuffen då) sitter en svart dosa fastskruvad i karossen, där såg jag något inkilat som såg ut som en kontakt. Och visst var det den jag letat efter!
Rejält intejpad och inkilad bakom dosan så jag fick skruva loss den från bilen för att överhuvudtaget komma åt.
Men när det väl var gjort så var allt frid och fröjd! Mobilen glömdes i lägenheten men nu är 12V-uttaget i skuffen på plats, testat och klart.

Tack för all hjälp och "peppning" hörrni! :D
Herrej-a detta måste firas :) Öppna en flarra och njut av av din bedrift :) :) :)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
Elpriset

Det har varit minuspriser ända ner till -35&o[…]

Lätt att jämföra med awd drar v&a[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket […]

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]