Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har du bra kontakt med din PST kanske denne kan hala fram 12v-kontakten, kanske vet precis hur man ska lirka fram den.

Ang, instegsbelysningen bak, har ett par original led-moduler som sitter fram på senare V70II, vet du om dessa bara är att koppla in på 12v?
Allt är relativt förstås, men han kommer ihåg mig när jag hör av mig eller dyker förbi. Jag kommer fråga honom om det vid servicen, men jag är skeptisk pga det som följer nedan.
Angående V70-modulerna, jag tror de borde funka rakt av? Det sitter väl inget relä i dessa utan det sitter väl i dörren? Jag tror absolut att de bara är att koppla in och se glad ut.

Idag monterade jag GoPron i bilen och tänkte göra en timelapse när jag river ur inredningen i bagaget men det blev såpass mörkt så videon är ganska useless. Men jag följde Volvos anvisningar till punkt och pricka, 1h senare hade jag fått bort allt.
Men fanns där en 12V-kontakt? Nej. Den finns verkligen inte. Jag kollade i vartenda skrymsle jag kunde hitta och även kring och under baksätet för att se ifall sladden kanske glidit tillbaka lite (vill minnas att så var fallet för någon här på forumet), men nej. Inget kontaktstycke alls.

Så nu erkänner jag mig besegrad. Det var inte så svårt att gå efter Volvos beskrivningar men det tog ganska mycket tid, så det är jag inte sugen på att genomföra igen, framförallt inte då jag förmodligen skulle behöva riva ännu längre in mot mitten av bilen för att EVENTUELLT hitta ett kontaktstycke.

Efter en sväng till Max, samlat energi och fått tillbaka humöret så gav jag mig på att fixa instegsbelysningen till baksätet. Gjorde en "modell" av det för några månader sen men spänningen bröts någonstans varpå jag la det åt sidan sålänge, det återupptogs nu och jag hittade den felande länken, bytte ut den och tada.wav, det fungerar. Så nu ska jag bara avgöra om jag vill klippa i bilens originalkablar eller försöka modifiera kontaktstycket så det bara är plug n play.
Vill förstås helst göra det sistnämnda men vi får se...
I min V70 fanns uttaget för 12v i nån härva längst sidan av bakluckan.
eccy243 som hjälpte mig fiska fram kontakten. :)
Ja det kanske var din genomgång som jag tänkte på!
Jag hittar ett par kontaktdosor bakom höger hjulhus (där sladden ska finnas) men alla är sladdar där är inkopplade i dessa dosor så jag vette tusan var sladden är, om den ens existerar.
Nu fick jag smisk av Brainy! När eccy låg i bakluckan och grävde efter kabeln hittade han den inte.. Brainy fick sticka in sina smalare nävar/armar och lyckades gräva fram den!
;)

edit: eccy låter hälsa att den brukar vara intejpad i härvan.. ser ut som en tejpknöl bara.

Vi monterade för övrigt inte ner speciellt mycket av vad jag kommer ihåg... men det var trångt att komma åt!
Intejpad i härvan säger du, det finns specifikt en jag minns. Mathem kommer om 8min så jag får invänta deras leverans och gå ner och kika.

På V50 (och på V70 också vad jag förstått) så är det för de flesta att bara öppna den lilla luckan på högersidan i skuffen, in med näven och rota runt. Vad jag förstått så ska den sitta fasttejpad mot hjulhuset men det gjorde den inte här - ligger den däremot intejpad i härvan så är det såklart en annan femma så det ska jag kolla upp snarast. Tack!

(Edit, fan. Nu får jag ju massa förhoppningar och skit igen... :D )
Update: Provade igen. Jag kommer inte riktigt åt kabelklumpen utan att börja riva i inredningen igen. Ska strax hämta korven på dagis också så det hinns inte med idag.

Micce, hade du lyckats med ditt 12V i din V50? Tänkte om du minns färgerna på kablarna.
grillchips skrev:Update: Provade igen. Jag kommer inte riktigt åt kabelklumpen utan att börja riva i inredningen igen. Ska strax hämta korven på dagis också så det hinns inte med idag.

Micce, hade du lyckats med ditt 12V i din V50? Tänkte om du minns färgerna på kablarna.

På min 06:a vill jag minnas att det är en svart och en gulorange. Dessa ligger inbäddade med grå skrumpnast om kablarna och med det vitgenomskinliga kontaktstycket som stack fram.

Det ska iaf vara skyddat av någon skumplast.

God jakt :) Vill ju att du ska hitta det, tror jag skickat någon bild till dig på något sätt
Sierra: Skitsvårt tydligen! ;)

Micce: Ok, om det inte är helt nytt mellan årsmodellerna så borde jag kunna se ifall de färgerna finns iaf, tack!

Måste ju erkänna att jag blev motiverad till att riva inredningen igen "tack vare" er. Suck och stön. :lol:
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 50

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]

Har varit i kontakt med Volvo i dag igen (4ggr) , […]

Ligger RTTI nere fortfarande min har inte funkat p[…]