Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Svårt och svårt vet jag inte. För en regelrätt bruksbil är det väl det, ja. Men om du tycker det är värt att byta blinkersglas för att det är kondens så låter det ju inte som det utan som att du har fattat en del tycke för bilen ;) Har sett en hel del begagnat-sidor som klassar S80 som lyxbil och ofta ligger skillnaden, i mina ögon iallafall, i fälgarna.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... tion_wheel
Thor, Arrakis (T6-fälgarna) och Pallas ser riktigt bra ut på S80:s
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nu är det ju ändå rätt stor prisskillnad mellan ett par blinkersglas och 4 fälgar+däck(sisådär 8-10000)......
Kondens innanför blinkersen är inte bra heller, så det är ju rätt logiskt att byta dom i det fallet.

Jag är helt med på SEpaket'ets tankesätt när det gäller fälgarna, visst är ju 15"(eller 16" i mitt fall) allt annat än hett, men dom fyller ju sin funktion klanderfritt på en ren bruksbil. Det är ju skillnad om dom skulle gå sönder eller bli skeva osv, då kanske det passar sig bättre att skaffa nå snyggare/större när man ändå måste byta pga. funktionen.
av SEpaket
Den har gått troget och fint över sommaren och har nu precis passerat 23 500 mil. Tyvärr blir det inte mer än så. Kopplingen sade upp sig idag och byte går på runt 9 000 kronor på verkstad. Eftersom bilen är värd ungefär det så blir det nog skroten istället, det är inte värt att lägga mer på denna. Lärde mig av 850n att man skall inte hålla liv i gamla lik längre än det är ekonomiskt försvarbart. Lägligheten ligger i att bilen får körförbud första november och skatten går ut sista november. Och besiktiga bilen med kass koppling går inte. Så den är inte ens säljbar.
av SEpaket
Nej, någon 9000-kronorsbil blir ju inte alternativet. Snarare en betydligt nyare bil, vilket jag egentligen tänkt köpa från början, eller inte ha någon alls på ett tag.
av SEpaket
Nu har jag fått tag i en kille som byter koppling för 4 000. Så det blir ny koppling, helt enkelt.
Användarvisningsbild
av svergie2
SEpaket skrev:Nu har jag fått tag i en kille som byter koppling för 4 000. Så det blir ny koppling, helt enkelt.
Bra där! Annars hade du kunnat gett mig en förstabil! Bild
av SEpaket
Efter en vecka med ny koppling måste jag säga att detta sannolikt besparade mig en hel del pengar. Hade tänkt byta till en V70 D2 MY 14-15 som gått ett par, tretusen mil. Men efter kopplingsbytet upphörde i princip allt jag tyckt definierat bilen som en gammal bil, den går som ny. Så nu får den nog vara kvar något år till. Vinterdäcken åkte på idag, vi väntar tydligen snö till helgen.

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]