Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av olofp
Nästa projekt blir att byta avgassystemet. Min lagning har gått upp och det är besiktning i februari. Får se hur det går :D
Jobbigt att ha en nolla i slutet på regnumret, lite kallt att meka på vintern :shock:
av olofp
Igår bytte vi avgassystemet, åtminstone allt efter främre röret. Jag fick hjälp av en kompis kompis som har egen lyft i garaget. Med lyft var det ju riktigt bekvämt att greja. Nu sitter jag med morgonkaffet och väntar på att åka in till besiktningen :shock: Spännande!
av olofp
Den gick igenom besiktningen utan anmärkning 8) Fick dock ett tips om att ena bromsskivan bak nog börjar bli vind.
Det konstiga var att bromsvärdena var det enda som stod på protokollet. Förra året (och åren innan dess) fick man ju reda på CO-värdet också..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
olofp skrev:Den gick igenom besiktningen utan anmärkning 8) Fick dock ett tips om att ena bromsskivan bak nog börjar bli vind.
Det konstiga var att bromsvärdena var det enda som stod på protokollet. Förra året (och åren innan dess) fick man ju reda på CO-värdet också..
Dom kanske glömde mäta avgasvärdena men troligtvis har dom väl slarvat med att skriva in det på protokollet skulle jag tro :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:men troligtvis har dom väl slarvat med att skriva in det på protokollet skulle jag tro :)
Om man skrev protokollen för hand så hade jag kunnat hålla med dig, men allt sker digitalt. Deras utrustning är ju uppkopplad till en dator, sen får dom ut ett 'färdigt' protokoll som dom bara skriver ut och ger dig.
Det enda dom manuellt kan bestämma är om det är en anmärkning eller bra att veta. Datorn vet ju inte HUR slitet en del är, så det är ju upp till bes. mannen att avgöra(och det vet vi ju hur duktiga dom är på......).
Användarvisningsbild
av david70
Vad roligt att det händer saker i den här tråden! :) Har inte fått några mejl-påminnelser om uppdateringar så har missat en del ser jag :P
av olofp
david70 skrev:Vad roligt att det händer saker i den här tråden! :) Har inte fått några mejl-påminnelser om uppdateringar så har missat en del ser jag :P
Kul att du kollar in! Ja, litegrann händer det i alla fall. Senaste åtgärden var att fetta in växelspaksdamasken och sy lite i den, det var några sömmar som gått upp.

Tutan la av i fredags (igen). Funderar på att sätta den nya på ett bättre ställe än sådär nära hjulet. Jag saknade förövrigt tutan idag när det kom en bil i stan och körde åt fel håll på vägen! Tur att det var tvåfiligt...
Användarvisningsbild
av david70
olofp skrev:Kul att du kollar in! Ja, litegrann händer det i alla fall. Senaste åtgärden var att fetta in växelspaksdamasken och sy lite i den, det var några sömmar som gått upp.
Jodå! Alltid kul att se vad som händer i garaget här på forumet! :P Speciellt kul med äldre bilar i fint skick! :)
olofp skrev:Tutan la av i fredags (igen). Funderar på att sätta den nya på ett bättre ställe än sådär nära hjulet. Jag saknade förövrigt tutan idag när det kom en bil i stan och körde åt fel håll på vägen! Tur att det var tvåfiligt...
Ja herregud... Vad ska man säga... En del har verkligen inte koll i trafiken alltså! :shock:
av olofp
david70 skrev:
olofp skrev:Kul att du kollar in! Ja, litegrann händer det i alla fall. Senaste åtgärden var att fetta in växelspaksdamasken och sy lite i den, det var några sömmar som gått upp.
Jodå! Alltid kul att se vad som händer i garaget här på forumet! :P Speciellt kul med äldre bilar i fint skick! :)
olofp skrev:Tutan la av i fredags (igen). Funderar på att sätta den nya på ett bättre ställe än sådär nära hjulet. Jag saknade förövrigt tutan idag när det kom en bil i stan och körde åt fel håll på vägen! Tur att det var tvåfiligt...
Ja herregud... Vad ska man säga... En del har verkligen inte koll i trafiken alltså! :shock:

Ja, visst är det kul att kolla runt här bland trådarna! :)

Nä, ibland blir det nog totalt hjärnsläpp hos folk när dom kör bil. Nu har jag en ny tuta i alla fall. Jag orkade inte placera den på nytt ställe men jag tog mig i alla fall tiden att sätta dit nya kabelskor på sladdarna.

Om två veckor blir det vaxning av bilen och byte till sommardäck. Det ska bli skönt! Kanske byter till sommardäcken ännu tidigare.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]