Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Riktigt snyggt med sänkningen! :)

Gillar ditt fjäderbensstag, alltid kul med egentillverkade grejer. :-)-)
Tackar, det är alltid kul och ha något som ingen annan har.
Har du också sänkfjädrar på din stilrena 945? :D

Jag fick motordämparn från MR-TUNNING nu också och det var ju inte direkt något att hänga i granen, när jag hörde ordet "motordämpare" så tolkade jag det som att det är en oljefyld dämpare men det var två hårdplastbussningar i ett rör med ett glapp på10mm. Men efter lite modifikation så är nu det en fjäder i. :D
White skrev:Jepp! Kör med Lesjöfors Sport 40/40 och Bilstein B8 Sprint dämpare.
Låter schyst :D

Jag har även börjat fundera på att sätta dit en större turbo, får se om det dyker upp något :D
DandanRacing skrev:
Sparkzz skrev: Bild
Sitter inte gummit på stötdämparlagringen upponer??

Snyggt fjäderbensstag! Får nog ta o göra ett eget någon dag :D
//Andreas
Tack, gummit har jag aldrig tängt på fast än jag har haft isär dett flera gånger.
Jag satte bara tillbaka det som det satt, får ta och vända på det någondag :D
White skrev:Jo, gummit sitter fel.
Haha, det får jag ta och vända :D
Hallå :D

Jag har länge velat ha en snyggare torkararm bak då original "skelettet" inte är så snyggt.
Jag komm över en v40 torkare så jag borrade ett nytt hål i den så att den passa och vips så satt den där.

Vad tycks?
Bild
Bild

Sen har jag börjat planera lite inför vintern, då jag ska ta ur motorn och frächa upp den och motorrummet.
Och då måste man ha ett motorställ och även det har jag byggt mig ett dock är det inte helt klart än.
Bild
White skrev:Såg faktiskt riktigt trevligt ut med torkararmen, lite ovanligare än V90 armen som "alla" (inkl jag själv) har. :-)-)

Riktigt fint motorställ. :D
Tackar :D

V90 armen är snygg den med så länge man bara behåller den svart som du har gjort :mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]

Fel centerhögtalare?

Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , b[…]