Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Balansakt
#904447
image.jpg
Otvättad
image.jpg (1.51 MiB) Visad 240 gånger
Jag är inte jätteduktig mekaniker, dessutom saknar jag garage.
Jag har dock lyckats köpa loss en T5:a som inte startade för 2000kr
Jag har lämnat några struliga trådar på forumet men är seriös med bilen som blir bättre och finare för varje helg.

Det jag vet om bilen:
Import
Automatlåda
Spridare bytta till vad? Vet ej.
"Mellanvägg" i grenrör bortslipat
Chipp
Turbo=T16
Ladd: 1,2bar
Tracks bortkopplat viskokoppling med lamelldiff istället?
Många bussningar bytta: powerflex.
Krängningshämmare bytta till grövre fram/bak blå; märke?
Sänkfjädrar; 60/40 är gissning; röda från Vparts tror jag. Original stötdämpare men de börjar ge upp tror jag.
Har kört tidigare bilar med gula koni. Byte är aktuellt.
Fjäderbensstag fram blev stulet! Men jag avser inköp både fram/bak
Fjäderbenslagringar runt om är kassa! Jag vände "propellermuttern" uppockned samt sågade brickor i glasfiber så det inte slamrar iaf. Men ingen långsiktig lösning. Tips på ersättning till styvare mottages tacksamt.

Lysen utbytta till nåt styling från Vparts med svart botten. Bakljusen likaså, nedslag för reflex/fel färg dock.
Jag fick höra av byggaren att planen var lmmhus från s4:a.
Fick med ersättningsrör för att ersätta kat efter bes.

Jag behöver veta vilken olja min låda behöver iom visko koppling. Hörde nåt om "redline"

Nedslag på bes:
Hjulbultar 2st saknas
Abs varnar för fel i systemet
Bromsljuskontakt opålitlig
Hyvlås återgång osäker
Handbroms (åtgärdat)
Bakbroms ((åtgärdat) nästan, skivbyte krävs)

Bra att veta: länkarmslagring bak höger inre glapp

Post it: (sen jag bett besiktningskvinna om tips) styrleder inre börjar glappa.
Senast redigerad av 2 Balansakt, redigerad totalt 0 gång.
av Balansakt
#904450
Har en fråga angående min diff.
Kan någon av er gissa er till vad det är? Hur tar jag reda på? Den satt monterad när förra ägaren köpte bilen.
Tydligen låser den ej 100% enligt uppgift.
Jag fick höra: en viskohistoria som diffar nästan helt.

Innan bilen är ordentligt varm rycker ratten lite vid gaspådrag.
Men när jag kört "hårt"/inspirerat med bilen en stund spinner båda hjulen som de ska. Även i farter över 100km/H om det är blött när jag kickar.
av Balansakt
#904874
Lucif3r skrev:Det ska vara visco. Är det inte det så är det nå hemmameckat bygge som ingen här kan gissa sig till.

Tack!
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &au[…]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragaren[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]