Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av vracing
Nu har jag nog lagt upp den del trådar om bil jäveln så här kommer en till.
Har en 945-96 turbo.
Problemet nu är att laddtrycket bryts ( 0,8-1bar) efter bytet av bränslebox och guldbox (båda har chipp)
Håller man jämn gas när det "bryts" så hoppar den typ fram bara.
Har aldrig haft samma problem tidigare när jag enbart hade chippad bränslebox. Händer bara på 2an och nångång ibland på 3an. 4-5an går 1bar utan problem. Kompisen sa att det nog vara spridarna som är orginal. Men varför har det funkat innan med bara chippad bränslebox? nått med chippad guldbox? Eller rentav andra teorier godtas gärna! Innan guldboxen med chippet i satts i kunde jag ladda 1,5bar på mätaren vilket känns konstigt med orginalspridare.

Bytt:
Insugspackning
Tändspole
knackat stift
Lite större spridare
Och allt utan resultat.
Letat läckage

Alla svar uppskattas!

Mvh
av vracing
Varför skulle det spika nu och inte innan på betydligt högre ladd? Och även med större spridare en sist? Bara nyfiken! Inge lampor som tänds och visar att det skulle vara nått. Även provat med 50/50 e85 och gav ingen skillnad.....
av vracing
Hmm ja men alla förslag är välkomna! Sålda den andra guldboxen:/ Men kan väll ev ta ur chippet och kolla. Kompisen som hade boxarna innan ladddade 1,3bar utan några problem alls. Funderar på om soppa filtret kan vara nästintill igensatt? Om det nu kan vara det?
av vracing
tycker inte det jag heller. Lossade slangen till filtret och det droppade som vanligt bensin. Dock va min brun aktig så kan nog va dags att byta ändå. sen tänkte jag om filtret va igensatt så kunde det ju va att den får för lite bensin vid gaspådrag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockh[…]

Val av motorolja