Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Mycket vettigt med släckare i bilen! :-)-) (Har själv en 2kg OMP släckare i skuffen.)
Ja, billig försäkring! Förhoppningsvis behöver den ju aldrig komma till användning. Såg en bil på en parkering som bolmade ganska friskt för ett par år sedan. Var inte mycket att göra utan släckare förutom att vänta på den stora röda bilen med blåblink...
Nexus skrev:Blir ju bra det där. Du skulle sprayat lite vitt på röda 740 bredvid bara för se reaktionen :wink: :lol:
Skönt att du med mig! Haha, den ser ut att ha varit nere och vänt i ett par diken så det skulle nog bli en måttlig reaktion. :D
Hur väl kan den vita färgen på lastskyddet ta emot repor från t ex resväskor m.m? Är inte risken väldigt stor att dessa kommer synas än mer nu när den är vit? :roll:
Ja här har det inte hänt så mycket det senaste, förutom att jag plockade av V50-emblemet på bakluckan och monterade mugghållare i mittkonsollen har det bara varit tråkiga saker. 18 000 mila-service gjordes, och fick totalt nedslag på belägg och skivor bak när jag hämtade bilen på verkstan.

Där försvann lite fler tusenlappar än jag väntat mig.

Men någon gång ska det ju vända, och när jag svängde förbi JB's självplock för ett tag sedan höll jag på att tappa andan.

Bild
Taklisterna till en V50 utan rails!

In med dessa på lack, men lackeraren ville inte ta sig an dem med gummilisten som sitter runt kvar på, så den var bara att slita av. Var hyfsat säker på att jag skulle få kämpa lääänge med att få dit dem igen, men med en burk siliconespray från bilbuttericks gick det på 10 minuter. Bra behandling av gummit på köpet.

Bild

Nya svindyra plastclips på (tack grillchips för mental förberedelse på prislappen).
Så här rent var det inte under de gamla listerna vill jag lova. Blev ett par omgångar med både avfettning och syralösning för att sanera. Valde också att lägga igen hålen som railsen var skruvade i med silicone.

Bild

Samtidigt lämnade jag också in ett par nyinköpta stänkskydd bak på lack. Återigen tack grillchips för förvärvet av dessa!

Bild

Bekväm som man är åkte bilen upp på lyften i GDS-hallen. Nästan ovärderligt att kunna stå upprätt och skruva dit dem, som visserligen tog två minuter per sida.

Bild
Inte överdrivet mycket plats för spärrskaftet, men kände inte för att plocka loss hjulen.

Summa summarum då. Sjukt nöjd!

Bild

Bild
Kluster skrev:Hur väl kan den vita färgen på lastskyddet ta emot repor från t ex resväskor m.m? Är inte risken väldigt stor att dessa kommer synas än mer nu när den är vit? :roll:
Inte väl alls visade det sig, så tyvärr fick jag slita loss dippen. Som också blev missfärgad med tiden och inte gick att få vit igen.
Blir riktig lack nästa gång, och med någon slags transparent film över tänkte jag. :)
:-)-) Tummen upp. Nu har bilen tagit form. Hade själv trots en mycket vit bil valt svarta stänkskydd men det är ju jag det. :)

Kom nu även på att jag glömt köpa en brandsläckare, får ta tag i det nu.
grillchips skrev:Sååååååja! Snyggt!
Tack mannen! Nu saknar jag bara lite r-bodykit så är jag snart på samma nivå som du. :D

Micce1980 skrev::-)-) Tummen upp. Nu har bilen tagit form. Hade själv trots en mycket vit bil valt svarta stänkskydd men det är ju jag det. :)

Kom nu även på att jag glömt köpa en brandsläckare, får ta tag i det nu.
Tackar! Ja, nu är den lite mer som man ville ha den, var något som behövde göras men visste inte riktigt vad. Denna känslan består väl dock bara några dagar tills man kommer på något nytt att hitta på haha!

Ändå tur att smaken är delad! Vore ju tråkigt om alla åkte runt med lackade stänkskydd. :wink:

Nexus skrev:Grymt snyggt med lackade stänkskydd och no rails. Älskar fälgarna ;;-O
Bugar och bockar! :D Inte jättekul att snart lägga på vinterfälgarna...
Ja, det är snyggt. Men jag är inte säker på om jag tycker borttagna rails är snyggare. Har någon provat med att lacka rails i bilens färg :?:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragar[…]

Tack så mycket. Då kan ja plocka lite […]

Vilken packbox ?

Tackar 🙂👍 då beställer ja en sån

Bromsbelägg

Köp från aeromotors. sålänge[…]