Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hemkommen från dagens bravader vilket innebar en tur till den lite sämre sidan av stan. :wink:
Resultatet av det hela visade sig bli ganska bra dock, så dom här får allt sitta kvar!

Var förbi Mekonomen på väg hem också och tänkte köpa fälgförsegling, men kom på mig själv med att jag nog lika gärna kan lägga Meguiars Quik Detailer på fälgarna. Det bör väl fylla samma funktion. Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Bild

Ett paket från Vparts innehållandes Lesjöfors sänkfjädrar landade också. Marknadsförs som Kilen av någon anledning. På fredag smäller det! Rakt ner i asfalten. Nåväl, 30mm i alla fall.

Bild
SvenB skrev:
grillchips skrev:Härligt! Mycket nytt på gång, ska bli kul att se kärran sen när jag kommit hem! :)
Brosten: haha ja, trender duvet... Mina silverkåpor ska också få svart på sig, har allt hemma men inte hunnit. Efter semestern så! Vet att det i USA är skapligt poppis att fortfarande ha de svarta plastdetaljerna kvar. Dock tas dessa väl om hand så de ser aldrig så dassiga ut. :)
Du är lite lustig du grillchips. Först far du land och rike runt för att köpa prylar så att din bil skall få R-design look, sedan planerar du att ta av eller lacka prylarna svarta, :roll:
Jag tänker inte ens föreslå att han kan ta mina kåpor, och jag hans. Win-win ju. :wink:
omväxling förnöjer vet du! ;) och på nyare Volvos (v60 t.ex) så finns väl svarta detaljer till r-design eller minns jag fel?
SvenB skrev: Du är lite lustig du grillchips. Först far du land och rike runt för att köpa prylar så att din bil skall få R-design look, sedan planerar du att ta av eller lacka prylarna svarta, :roll:
Nexus skrev:svarta kåpor... ser ut som du köpt den billigaste snik V50 som finns men fälgarna gjorde sig riktigt bra på bilen . Bra val :D
Hehe, tur att det bara är att dra loss dippen när även jag tycker det. Men som sagt, ska bytas ut mot mattkromade snarast. Riktigt nöjd med fälgarna också. :)

Nu är den nere hos Bilvårdsteknik i Gröndal för lite fjäderoperation samt rätta till felet som förra verkstan åstadkom (missljud från vänster fram efter hjullagerbyte). Beräknas få tillbaka den imorgon efter lunch. Ska bli sjukt intressant att se resultatet! Hoppas verkligen inte att den kommer se bak- eller framtung ut.
Jag är helt åt andra hållet . Ska lämna in speglarna till min v70-99 för få de hel lackade. Gillar inte det grå på de :*O/
Funderar på kasta med railsen oxå :lol:

Hoppas den blir bra med sänkningen. Brukar ta ett litet tag innan den "sätter sig" helt och man ser rätta höjden
Sådär ja! Fjädrarna sitter på och hjulinställning gjord. Lika bra, annars blir det aldrig gjort. Hint hint grillchips. :D

Redo för semestern, trodde jag. Men när jag skulle ifrån verkstaden och starta bilen var åter igen startproblemen tillbaka. Var meningen att jag skulle byta startmotorn i veckan, men avbokade det då den startat som vanligt i över en vecka. Bra, då har den självrepat sig tänkte jag... Så ska man inte tänka. Blir att boka ny tid på måndag.

Nåväl, den är ju fin att titta på i alla fall. :roll:

För första gången i världshistorien har jag tagit en bild på baken också, tadaa!

Bild

Bild

Bild

Bild

Finns ett par bilder till på Garaget: http://www.garaget.org/?car=358768
Haha tyst! ;) håller noga koll på slitaget på däcken och ännu verkar det inte vara någon fara även om det förstås vore intressant att se eventuell skillnad kring hur den drar åt olika håll emellanåt.

Ruggigt snyggt med fälgarna och sänkningen, tycker du gjorde helt rätt fälgval. Hur upplever du körkänslan? Det är ju inga monstermotorer varken du eller jag har men går ju att köra "hårt" för det. :)
Haha! Det var faktiskt ingen jätteskillnad på värdena före och efter hjulinställningen för mig. Var toe som skiljde mest med någon millimeter, så en 25/30mm sänkning känns ganska snäll.

Körkänslan är riktigt mycket bättre! Enorm skillnad före och efter fjädrarna också. Tyckte den blev tillräckligt stabil av 19", men nu är det gokart. :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok