Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Är det så mycket billigare på JB? Går det inte att foliera rails?
Inte en susning om vad Volvo tar för railsen faktiskt, men uppenbarligen långt ifrån gratis. Foliering är ju en idé förstås men frågan är hur resultatet blir, speciellt om man faktiskt använder takbox eller liknande.
Tänkte ha turen med mig och plocka ett par på självplocken på JB, ser att det inte framgår i min tidigare text. :roll: Det är just tanken på att samma rails går att få så mycket billigare där istället för att köpa de lagerförda som gör att 2375:- känns orimligt.

Antar jag i alla fall... Har ingen aning om vad dom kan ta för ett par på självplocken men bör ju inta vara över tusenlappen i alla fall.

Till och med haft små planer på att lägga en bytesannons på blocket. Svarta mot silver. Finns väl säkert dom som tycker tvärt om mot vad jag gör. Önsketänkande kanske. :)
Användarvisningsbild
av P210
Ha inga större förhoppningar..
Har tre mil till JB, har nog varit där tre ggr sista två månaderna när det dykt upp nya bilar på hemsidan med lite godis kvar i, men när man kommer dit är det bara tomma karosser! går inte hitta en enda pryl av värde i det som står på självplocket :(

Antingen är de inte "färdigdemonterade" av JB själva när bilderna tas, eller är det timmar och minuter det handlar om innan de är helt dammsugna... suck!
Bild
Skumt att det är så. Luktar lite organiserad begagnadförsäljning, att det finns folk som hänger på låset för att plocka billiga delar och sälja på blocket eller kanske till och med plocka ihop krockade kärror. Något lurt måste det vara.

Hade det varit hökar som oss borde man ju stött på dem här eller i något systerforum. 8) Skulle vara intressant att få reda på i vilket skede hemsidan uppdateras med nyinkomna bilar. Är det så att bilarna får stå ett par dagar innan någon orkar lägga ut dem på nätet kan man ju ana varför man alltid är "efter".
Som jag sagt tidigare och det må visserligen varit en ren slump men när jag o farsan skulle dit så blev han på skoj varnad av en kollega, "akta er för polackerna, de är där o hänger på låset", när vi kom fram en timme innan stängning så stod där en polskreggad v70 med släp varpå bilen var lika full som släpet med prylar. Nu är etnicitet helt orelevant förstås men uppenbarligen låg det något i vad kollegan sade. De få saker som är av värde ryker nog snabbt som attan.

Men det är ju kul att vara där och titta samt att en blocket-annons lär inte skada. Jag hittade ju en som ville ha mina svarta mot sina silver så inget är omöjligt. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Fokuserad skrev: Det är just tanken på att samma rails går att få så mycket billigare där istället för att köpa de lagerförda som gör att 2375:- känns orimligt.
Antar jag i alla fall... Har ingen aning om vad dom kan ta för ett par på självplocken men bör ju inta vara över tusenlappen i alla fall.
Men är det inte så, att även JB har lagerförda varor? Om det är så att ett par rails på självplocken ligger under tusenlappen, och ett par lagerförda silverrails ligger på 2375:- skulle åtminstone jag demontera silverrialsen innan bilen ställs upp på självplocken då det kommer in bil med silverrails eftersom dessa är så eftertraktade.
Användarvisningsbild
av P210
Men är det inte så, att även JB har lagerförda varor?
- Jo det är ju det de lever på.. så varför skulle de själva lämna dessa godbitar kvar på bilarna när de vet att det är hårdvaluta?
Men när bilderna på "självplocksbilarna" tas står de alltid på slipers utanför demonteringen, där kan de ha både silverrails och R-designratten kvar, så min teori är att trots att de redan då oftast saknar både motor, axlar, inredning och dörrar skinnas på ytterligare prylar innan de hamnar på självplocken (om inte polackerna gör jobbet innan bilderna hamnar på nätet....
Ja jag förstår inte riktigt hur det sållas eftersom alla bilar inte hamnar på självplocken.
grillchips skrev:Som jag sagt tidigare och det må visserligen varit en ren slump men när jag o farsan skulle dit så blev han på skoj varnad av en kollega, "akta er för polackerna, de är där o hänger på låset", när vi kom fram en timme innan stängning så stod där en polskreggad v70 med släp varpå bilen var lika full som släpet med prylar. Nu är etnicitet helt orelevant förstås men uppenbarligen låg det något i vad kollegan sade. De få saker som är av värde ryker nog snabbt som attan.

Men det är ju kul att vara där och titta samt att en blocket-annons lär inte skada. Jag hittade ju en som ville ha mina svarta mot sina silver så inget är omöjligt. :)
Åfan, då var den teorin delvis bekräftad. Om det handlar om en enstaka gång eller frekvent återstår att ta reda på. Tråkigt oavsett.
SvenB skrev:Men är det inte så, att även JB har lagerförda varor? Om det är så att ett par rails på självplocken ligger under tusenlappen, och ett par lagerförda silverrails ligger på 2375:- skulle åtminstone jag demontera silverrialsen innan bilen ställs upp på självplocken då det kommer in bil med silverrails eftersom dessa är så eftertraktade.
Samtidigt så bör ju ett par saker lämnas kvar om det överhuvudtaget ska upprätthållas något intresse i att åka till självplocken. Det kan ju även vara så att en viss lagerkvot ska hållas, att det ska finnas 4 st R-Designrattar på hyllan, och när kvoten är fylld och man får in ytterligare en bil med denna ratt ställs den på plockgården istället. Lagerplats kostar pengar. Något som i och för sig inte verkar vara bristvara på det stället.

Snart dags för någon att ringa JB och kolla hur det faktiskt ligger till. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]