Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Då var det alltså dags. Efter 18 månaders pendling i buss eller honda med ljudisolering som en golfbil var det hög tid för en bekvämare och framförallt säkrare bil!
Färgschemat matchar min saknade 960: Röd metallic och beige skinn :) Blev också glatt överraskad att växellådan hade sportläge på D3:an!

Roliga prylar på den:

Driver support paket(ett av mina absoluta måsten)
Panoramaglastak
Volvo On Call(också ett måste för mig, både för värmaren samt för att jag vill att flickvännen är 100% trygg i bilen när jag jobbar utomlands, sen är ju alla roliga smågrejer som att se var bilen står, laddstatus, temp, osv. en enorm höjdare!)
RTI Navigation
Progressivt hastighetsberoende servo
7" High Performance
Digitalt kombiinstrument
18" Taranis
Elman. passagerarstol
Eluppvärmd vindruta
Keyless(ingår i Summum?)
Backkamera
Halvautomatiskt parkeringsassistent :) Höll på att bajsa på mig när den skulle styra in själv men den var ju duktigare än jag :oops:
Belyst växelspaksknopp(trodde jag skulle tycka det var helt meningslöst men det var ju jättetrevligt i mörkret :))

Bild

Bild

Bild

Just nu är det 16 tums Matres på den, ska bli nice att få slänga på 18-tummarna med sommardäcken :) Tycker den har rejält tilltagna hjulhus för en så liten bil så det behövs nästan!
Användarvisningsbild
av SvenB
Grattis. Den verkar toppen.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Grattis. Riktigt snygg färg.
Visst är 960 en kanonbil :D Saknar själv den jag hade för länge sedan. (D)
Lycka till med den nya familjemedlemmen nu! :P
Användarvisningsbild
av Guligan
Antar att du kollade historiken. Volvo backar inga mätare, utan den svaga länken är i så fall vad som hänt mellan Volvo Bil och Bilia. Volvo Bil har garanterat historik på mätarställning för sina sålda bilar.
Ser ut som en trevligt specad bil!
Användarvisningsbild
av crumpets
Ja, Guligan. Jag bestämde mig till slut för att det kändes lite väl försiktigt att misstänka skruvning hit och dit när det var en så ny bil och dessutom köpet var hos Bilia. Får leva med att det ser lite knepigt ut med en massa ägare i papprena helt enkelt :)
Idag var det extremt tjock blöt snö som föll som en matta över stockholm, kom bara ett par kilometer på E4 innan den adaptiva farthållaren stängde av sig pga blockerad radar. Men det var inte ens irriterande! Den varnade så snällt.
Riktigt, riktigt nice med BLIS i den jobbiga pendlingstrafiken!
av SEpaket
Ni snackar om många ägare, jag vet inte om du mejlat till transportstyrelsen och bett om ett utdrag? Jag beställde det efter att min bror lämnat över 940n till mig och ägarna, som på pappret var 13, visade sig vara 6 stycken på 21 år. Sedan var det lite grejer som att bilen flyttades mellan bolag i samma koncern (någon som bytte jobb antagligen) och någon som "köpt ut" bilen åt en icke kreditvärdig släkting etc.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]

Startade den första gången sen maj, fly[…]