Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

God morgon,och tackar, javisst körs pärlan även på vintern, en året runt bil :wink: , dock så var jag jä-ligt sugen på att köpa en annan 944Turbo -98 en ägare 7500mil :shock: pris 20000, fanns en lite park. skada på vänster bak, men den såldes på 10 min!!
Annars försöker jag hålla bilen rullande i så fint skick som möjligt, har gjort lite service utan att skriva/fota det här :???: har helt enkelt glömt det......bytt båda bromsok fram nyligen, förra sommaren gick kondensorn till AC läck, köpt en ny på A.D och bytte, så nu går den fint igen 8)
Ska in på bes. imorgon.......sen får det väl bli en vaxning på sommaren, så den blänker igen, gå över de svarta listerna och köfösarna så de blir riktigt svarta, har precis smetat på autosol på gubbkröken bak så den är som en spegel igen 8)
Din egna 945a är ju också en riktigt FINBIL!! Brukar kolla på dina bilder du lägger upp :-)-)
Återkommer med lite nya bilder när jag vaxat den........men först blir det väl lite slappa semester.......
av Candypig
Har efter mycket betänkande (mest ekonomiskt...) gett bilen liten hjulklapp bestående av det som visas på bilden, alltså, dämpare + dammskydd + fjäderbenslager + spindelleder + tvärstags bussningar + stabilisator stag + div nya bultar från volvo, där saknas dock fjädrarna som låg i bagaget...tog ett par timmar, mest med de obefintliga tvärstags bussningarna som typ blivit ett med staget...glömde tyvärr bromssköldarna som var helt rötna så det får bli ett mekande senare igen med 2 nya sköldar fram, glömde kameran på själva bytet men det var nog bara bra, blev ganska svart om fingrarna....men nu glider den fram över guppen.... :) .

Passade på att köpa vissa delar på Mekonomen då de hade 30% rabatt och vissa delar på Autoexperten som hade väldigt bra priser jämfört med Mekonomen :lol: Fjädrarna på AD bildelar....billigare än Biltema.... :-)-) Det lönar sig att jämföra priser.....

Bild
Nexus skrev:Trevligt snart i nyskick överallt :D
Jo tack, överallt vet jag inte men ;-// tänkte att det får bli nu eller aldrig med bytet av dämparna...bara det att då kom frågan om jag bytt spindelleder...det hade jag ju inte, så då kom dom med...sen blev det fjädrar osv osv så jobbet så att säga växte, och kostnaden med, men som killen sa som hjälpte mig; du plockar inte ner detta igen så byt delarna nu.....Han hade ju rätt, nu känns bilen helfräsch i framvagnen :-)-) problemet är att nu när den är så bra i fram känns det helt plötsligt "dåligt" bak :lol: , och där har jag ändå bytt fjädrar och dämpare en gång redan, så de är inte ens hälften så dåliga som de var där fram....
Bara bromsköldarna fram kvar att byta med.....

Gott nytt år till alla här på forumet med!!
Jaha då har man gjort lite vanlig allmän "lagning" då....Nya bromssköldar och hjullager fram, de gamla sköldarna var sämre än knäckebröd :???: så det fick bli nya från Biltema, var även tvungen att byta ett "momentstag" vet inte om det är rätt benämning men så hette det på Skruvat....

Det bruna smörjan som runnit är rostskyddsmedel....har även bytt dämpare och fjädrar bak, dock inga bilder på det.....
Näst på tur är byte av bränslefilter, när lusten infinner sig....

Köpte även en mindre brandsläckare och monterade i bagaget, satt som en smäck....
Bild

Bild
Otroligt fin bil och många fina tips på fler grejer att säta in i bilen!
Du har inte funderat på att bygga kyla i handskfacket?
Var köpte du brandsläckaren??
Kollade listerna till framrutan för några veckor sen och de kostar ca 450:- st nu =(

//Andreas
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok