Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ProShine
ortus skrev:Ser sjukt bra ut :) Ser ut som en V70 ska se ut, fast jag hade nog tagit bort railsen ;)

Tusen tack :) Ja jag är också inne på de spåret, men har inte fått tag på någon som gjort de eller säger att de går, man får plocka ner innertaket och sen lossa dom från insidan vad jag förstår, men sen måste man ju täcka hålen på nogot vis. Vekar inte finnas färdiga lister som till V70N. De gick ju att beställa dom nya utan rails, men har inte hittat någon i verkligheten som jag kan studera :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Till V50 så finns det färdiga lister att köpa hos Volvo, inte helt gratis, tror de går på en 1200kr stycket och då olackade även om det sistnämnda kanske inte är något bekymmer för dig. ;) Dvs att det bör finnas även till V70.
Men som du säger, till V70 så ska innertaket ner.
Användarvisningsbild
av ProShine
Kingbengan skrev:Sjukt trevlig bil. Blir lite avundsjuk på den röda färgen. Var ute efter en röd först.
Kanske skulle låta dig köra en rekond till våren på min så får jag glo lite på din. :D
Tack =) Din ser också riktigt fin ut, speciellt men tanke på att den är svart =) Kul att fler gillar att ha bra puts på sin kombi =)
De tycker jag låter som en mycket bra ide! Du kommer aldrig mer vilja tvätta en bil som inte är lackförseglad, vilken skillnad de är!
Sen får du ju såklart ha lite "jagrullar.se rabatt" 8)
Användarvisningsbild
av ProShine
grillchips skrev:Till V50 så finns det färdiga lister att köpa hos Volvo, inte helt gratis, tror de går på en 1200kr stycket och då olackade även om det sistnämnda kanske inte är något bekymmer för dig. ;) Dvs att det bör finnas även till V70.
Men som du säger, till V70 så ska innertaket ner.

Jag har pratat med flera på Volvo som säger att de inte finns till V70II ??:-/ Men ska kolla igen, de finns lika många svar och priser på en fråga som dom har anställda verkar de som :P
Användarvisningsbild
av grillchips
Oj okej, jag har bara hört att taket måste ner och därför antog jag att det fanns, men huruvida det var en V70II eller V70N tar jag inte gift på..

Känns ju jäkligt märkligt att det ska till att byta hela jädra karossen/taket för att få en utan rails. :lol:
Till V50 är det bara en list som sträcker sig från ände till ände på taket som man byter ut.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag lyckas inte hitta någon monteringsanvisning för rails på Volvos hemsida, där det annars finns för V50.
Hur ser taket på V70 ut? Är det utformat likadant som på V50 med lister på vardera sida där railsen sitter?

Jag plockade bort plastskydden för trösk[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]