Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ProShine
Tänkte att jag ska få tummen ur och fixa en liten tråd om min V70.
Köpte den i våras och tanken var att låta den vara helt original, klarade mig inte många dagar innan jag började...

Tänkte lägga upp lite bilder så ni ser vad jag gjort fram till nu. Tanken är att hålla allt cleant och stilrent. Är även sjukligt besatt av att bilen ska vara ren och städad, men de klassas nog som en yrkesskada :)

Bild

Efter köpet, R-Design spegelkåpor, dimljuskåpor och dekorlist i nedre grillen från 2012 monterat
Bild

V70 emblem bortaget
Bild

LED i dimljusen och orangea positionsljus monterat
Bild
Bild

Ny skylthållare
Bild

Nya mattor, både R-Design och vanliga (kunde inte bestämma mig)
Bild
Bild

Lackade bromsar och lackförseglade fälgar
Bild

Tonar rutorna (7st)
Bild
Bild
Bild

Tonade strålkastare
Bild
Bild

Helrekond på firman: städad invändigt, motortvätt, polerad samt lackförseglad, även Volvo emblemet på luckan bortaget
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Diskret reklam för min rekond firma
Bild
Bild

Leverans av H&R 40mm sänkfjädrar och OceanStorm 8,5x20” fälgar med 245/30-20
Bild

Monterar fjärdarna fram, och då måste man ju jämföra..
Bild

Fjädrar och fälgar på
Bild
Bild

Lite fler helhetsbilder
Bild
Bild

Fick en ny fälg på garanti, var lite dåligt med lack på ett ställe på en av dom andra.
Bild

Körde och hämtade min nya hoj, 90mil T&R. Inte alls farligt stötig med tanke på sänkning och däckprofil
Bild

Några fartbilder, dock tagna med mobilkamera
Bild
Bild
Bild

Lackat trösklar och en R-Design spoiler, klart att dom måste ligga mjukt. Gästsängen hemma :)
Bild

R-Design spolier och ombyggt ändrör
Bild

Fotoshoot med Nils G Photography
Bild

Resultat Nils G Photography
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 ProShine, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Riktigt fin bil. Klart ovanligt se baklucka helt utan emblem vet inte om jag gillar att V O L V O saknas eller inte... för ovant se det måste smälta det ett tag :D .Sen hade jag kompletterat med stänkskydd bak för helhetens skull. :-)-)
Användarvisningsbild
av ProShine
Tack =) Jag var också tveksam när jag tog bort V O L V O från luckan, tog bort alla emblem inför poleringen, sen började jag gilla den utan =) Får se om jag behåller den såhär eller inte.. Har handlat stänkskydd, måste bara modda dom lite då Volvo av någon anledning inte har stäkskydd bak till
R-Design =(

Bilder kommer nog nästa helg
Användarvisningsbild
av joel80
Snygg bil.. jag är alltid lite skeptisk till röd.. men du verkar behålla lystern i det röda så bra att det inte ser ut att vara några problem. :)

Hur satte du fast dekorlist i nedre grillen? Var man tvungen att borra och så eller var det enkelt? Sett en bruksanvisning där man ska borra.. men andra har sagt att det är jättelätt och att man nästan bara trycker dit den.
Användarvisningsbild
av grillchips
Återkom med lite how to's för stänkskydden. Funderar på att skaffa det till min V50 och det är samma där, passar inte till R-designkjolarna.
I övrigt, riktigt snygg kärra. Volvos röda är ganska uttjatad tycker jag men det är något extra med din. Kanske att den ser så jädra ren och fräsh ut hela tiden? :D Bra jobbat!
Användarvisningsbild
av ProShine
joel80 skrev:Snygg bil.. jag är alltid lite skeptisk till röd.. men du verkar behålla lystern i det röda så bra att det inte ser ut att vara några problem. :)

Hur satte du fast dekorlist i nedre grillen? Var man tvungen att borra och så eller var det enkelt? Sett en bruksanvisning där man ska borra.. men andra har sagt att det är jättelätt och att man nästan bara trycker dit den.

Tack så mycket, dagens röda lacker är mycket bättre än förr. Så jag tror inte att man kommer se en rosa V70II om 10 år =)
På min är de borrat enligt bruksanvsningen. Man kan dock modda den lite och stunta i att borra verkar de som. Men inget du behöver vara rädd för att ge dig på =)
Användarvisningsbild
av ProShine
grillchips skrev:Återkom med lite how to's för stänkskydden. Funderar på att skaffa det till min V50 och det är samma där, passar inte till R-designkjolarna.
I övrigt, riktigt snygg kärra. Volvos röda är ganska uttjatad tycker jag men det är något extra med din. Kanske att den ser så jädra ren och fräsh ut hela tiden? :D Bra jobbat!

Ja ska försöka med de =) Har hittat några trådar om var man ska skära bort. Har gjort en mall, tror de blir bäst så=)

Tack =) Håller med, tror även att de är R-Design detaljerna som gör att den röda kommer till sin rätt =)
Användarvisningsbild
av joel80
Ah..
Själva tanken på att borra i bilen känns psykiskt jobbig.. lite som att hoppa ut för ett stup eller komma på att man glömt ta på sig byxor när man kommer till jobbet.
:)

Varför byta? Det är bara att göra r[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)