Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle1985
Haha, tror inte det :) ska göras snyggt, men man vet aldrig :)
Användarvisningsbild
av Nexus
jag skulle nog sattsa på lägga nya asfaltmattor på golvet . Man kan aldrig få för mycket ljuddämpning :D
av umekille
Bli inte gråhårig men Andersson Stereo jag testat i min
745 har ebnormt dålig radiodel...Fick en åldrig mp3 cd
pioneer från jobbet som nu sitter i bilen och den går
klockrent där Andersson tappa stationer/hade störningsspasmer.
av volvo740gle1985
Umekille

Stereo? Ja har bara Andersson högtalare, d kan väl int va dålig? Dom är ju nyyy :(

Hoppas att d funkar lika bra som d funk för dig :)

Oj, sorry nexus! Had missat kommentaren om muggen, jo ja fick den i present av några vänner när dom hade varit i filipinerna, d köpte även king cab mugg ;) ska nog satsa på asfaltmattor, visst kan man köpa dom på biltema?

Kmr update ikv :)
av volvo740gle1985
Update: fixat o trixat med bromskivor :)

Bild
Först efter att man tagit loss bromsskivan fram så märker jag att ja köpt fel, men ska lämna tbx dom o så köpa ifrån mekonomen... Följer hjullagret med när man köper ny?

Bild
Höger sida, byte iaf bromskölden :)

Bild
Höger bak, inga problem :) passade fint!!

Bild
Detta var den jobbigaste!! Var tvungen o byta handbromsbackar....tog en evighet!! Men vart ju bra till sist :)

Bild
Var tvungen o testa :D fy va snyggt enligt mig iaf :):):)

Va gör ni alla andra då? Tar ni d lugnt i finvädret elr? :) kolla in min bil samtidigt :D
Användarvisningsbild
av Stagern
Snyggt :)

Alla 740 fram till 1987 har inbyggt nav tror jag och de finns två modeller ena bromskivemodellen är 263 mm stor andra är 287 mm stor finns på mekonomen för 679 kr respektive 875 kr per sida :)

Jag skulle satsa på biltema skivor för när vi bytte skivor på en 945 så köpte vi kina bromsskivor först dom blev skeva ett år efter vi hade bytt dom då bytte vi dom mot ett par brembo skivor blev samma sak ett år efter

Har läst att biltema skivor inte slår sig lika lätt däremot
av olofp
Fint att du fick loss alla bromsskivor! Jag ska nog se över mina bromsar innan vintern också.

Ja idag är det härligt väder! Ska ut och montera högtalare i bakdörrarna ikväll tänkte jag, tyvärr är det inte fördragna kablar på min så det blir nog lite pilligt att få till utan att kablarna syns. Jag köpte också Andersson från Netonnet, var en sväng till Uppsala idag med bilen så jag passade på att svänga in på deras butik där.
av volvo740gle1985
Tack stagarn! :D ja hade planerat att tvätta bilen till helgen men bromsskivern fram passa ju int :(

Har fixat hålet på baklucka men bilder kommer sen :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Stagern skrev:Har läst att biltema skivor inte slår sig lika lätt däremot
Hahahahaha, jag håller inte med. Mina Feltemaskivor funkade ett par månader sen vart dom så inihelvete vinda att det ramlade ner saker från instrumentpanelen när jag bromsade :roll:
Användarvisningsbild
av Stagern
Fast de är endå billigare än när brembo skivor för 7-800 kr slår sig :)

De blev samma sak med våra brembo skivor efter vinter två gånger i rad de var bara att lämna in på svarvning sen efter de funkar dom som dom ska

Alla ventilerade skivor vi har köpt utom biltema har slagit sig i alla fall men alla skivor görs nog troligen på samma fabriker har hört att en person köpte ett par skivor på biltema och de stod brembo instansat på skivorna :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes