Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Xynter
Hej!

Jaha, då har jag gått och bytt upp mig till något lite nyare. Nämligen en V70 D5 MY07, knappt inkörd med 32k mil på mätaren.
Då jag såg bilen på blocket så kända jag direkt att den där vill jag ha. Rätt färg (Ruby Red, 454), rätt färg på klädseln (svart läder), rätt växellåda (automat) och riktigt fräsch i övrigt. Sedan har den lite mer lulllull också, som fabriksmonterad vinge, Bi-Xenon, nedlackade stänksskydd och integrerad telefon.

Jag ska försöka att ladda upp några bilder på skönheten från mobilen.

Edit:
Här kommer två bilder på skönheten:
Bild

Bild

Edit2:

[ ]Tona bakrutorna
[ ] Polera upp lyktor
[ ] Montera extraljus
[/] Måla bromsok (1/4 målade)
[ ] Ordentlig tvätt av fälgar
[X] Byta skylthållare
[ ] Eftermontera Bluetooth-handsfree
[ ] Byta nedre högra bakljuset samt diodbrygga
[ ] Byta bussningar
[ ] Övre motorfäste
[ ] Bärarmar
[ ] Fjäderbenstag
[ ] Nedre motorfäste
[ ] Montera HU-850
[ ] Montera PA-300
[ ] Montera Volvo Original Subwoofer
[X] Byta ut blinkerslampor till silverfärgade
[X] Montera batteriladdare
[ ] Montera DEFA-link
[ ] Installera motorvärmare m. intag
[ ] Montera aluminiumknoppar på HU samt ECC
[ ] Konvertera helljus till Xenon
----------------------------------------------
[ ] = Ej genomfört
[/] = Delvis genomfört
[X] = Genomfört
Senast redigerad av 5 Xynter, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Nexus
riktigt snygg färg.3200 eller 32000 mil? :P
av Xynter
Spoiler »
Edit:
Jag och läsa vägmätarställning går inte så bra ihop ibland... Den har inte gått bara 3,2k mil utan 32k mil.
Senast redigerad av 1 Xynter, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
aha då var det ju trevligt med en "lågmilare". Bild på insidan vore ju trevligt. Har du några planer på solfilm eller något annat skoj?
av Xynter
Bild på insidan kan fixas efter att den har blivit städad.
För tillfället så är det lite småfix som måste göras...
Först och främst så ska jag ta och polera upp högra lyktan, det syns inte så bra på bilden men den är ordentligt blästrad och matt. Förre ägaren hade en liten incident så vänstra lyktan och dimljus byttes.
Efter det så är det nog toning av de fem bakre rutorna som står på tur.
Då det blir dags för vintersulorna så ska jag ta och rengöra bromsoken och måla upp dem, just nu är de ganska rostiga och fula...
Nu närmast i tid så ska skylthållarna bytas ut. :) Det går från plast till polerat rostfritt både fram och bak.

Jag ska nog uppdatera först inlägget med en att-göra-lista. :)
av Xynter
Tack david70! Man kan väl säga att jag har fastnat för färgen. :)

Jag ska försöka ta några bra kort på skylthållarna ikväll och även försöka få till en bild på interiören.

Edit:

Här kommer det några bilder på skylthållarna.

Fronten:
Bild

Bakluckan:
Bild

Jag passade även på att ta kort på lyktorna. Ser ni någon skillnad?
Bild Bild

Ja, jag vet att en lampa har slocknat... Sedan fick jag inte till någon bra bild på interiören heller. :/

Helhetsbild på fronten:
Bild
av Xynter
Då har man beställt lite nya lampor till bilen. :)
Osram Diadem Chrome ska det bli runt om och nu då jag skriver det här så kommer jag precis på att jag glömt beställa nya lampor till parkeringsljusen... :/ Men som tur är så ska jag inte byta lampor förens jag har polerat upp lyktorna och det har jag inte planerat in förens nästa månad.
Användarvisningsbild
av Nexus
hmm kromet på ena lampan ser betydligt blankare ut eller är det något annat som skiljer? Är ju lite halvblind :P
av Xynter
Nexus, tänker du på bilden på lyktorna? Lyktan på passagerarsidan är iaf den som är i behov av en restaurering.

Sedan har jag hört ett litet missljud medans jag har kört nu senaste veckan. Jag misstänker att det är det vänstra hjullagret fram som är på väg att säga upp bekantskapen... Så då jag var i närheten av Biltema idag så smet jag in och köpte ett nytt framhjulslager och jag ska ta mig tid att byta det inom kort för på hemvägen lät det förskräckligt.
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]