Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vad har du för kablar fram till svetsen? Dom där enfasmaskinerna är väldigt kräsna och vill ha grova ledningar som det inte blir så mycket spänningsfall i.
Har du möjlighet till så dra fram en trefas byggcentral och ta 230 från den så du får 2,5 kvadratskabel hela vägen fram till svetsen så borde den fungera bättre.

Jag har en sån där billig esab jag med och den är en ständig källa till raseriutbrott så dåligt fungerar den med mina ruttna kablar i garaget :-(O)

Den där 760n blir det bara mer och mer vill ha begär på :) De passade ju riktigt bra med usa-front, addon och originalstuket :-)-)
päpplet skrev:Vad har du för kablar fram till svetsen? Dom där enfasmaskinerna är väldigt kräsna och vill ha grova ledningar som det inte blir så mycket spänningsfall i.
Har du möjlighet till så dra fram en trefas byggcentral och ta 230 från den så du får 2,5 kvadratskabel hela vägen fram till svetsen så borde den fungera bättre.

Jag har en sån där billig esab jag med och den är en ständig källa till raseriutbrott så dåligt fungerar den med mina ruttna kablar i garaget :-(O)

Den där 760n blir det bara mer och mer vill ha begär på :) De passade ju riktigt bra med usa-front, addon och originalstuket :-)-)
Jadu bra fråga. jasså är de så? för en polare har en likadan och den tycker jag funkade bra då jag körde med den hos han. men då jag tänker på de så har han sån där central från 3fas så kanske är därför.

Hur som helst fungerar den nog bättre än min gamla feltema flussmaskin :)

Haha kul att höra ;) joo de blev riktigt bra tycker jag :)
SA4AQS skrev:Kör du med esab svetsen så måste man vrida ner trådmatningen i botten om man kör med för tjok tråd dvs och ström styrka 3 kanske.

Jag vill också ha krom på framm och bak skärmarna och runt skärmkanterna.
Okey. provade mig fram och märkte att man måste köra på 3an för att de ska bränna på bra. men är inte helt hundra så får prova vrida ner tråden som du säger

Köpte nå grejer i veckan som jag hade tänkt prova dit i helgen men kunde inte hålla mig längre så gjorde de idag så bjuder på lite bilder!

Bild
Jp
Bild
Provmonterat dom
Bild
Blir tight med sänkning
Bild
Kan ju bli bra till slut

De var allt för idag!
Härligt att se alla nya bilder :-)

Kör du med bilen nu eller renoverar du bara ännu ?
Verkligen fint skick på din 760 :-)

Hur ser det ut i motor rummet har du målat upp hela D24 innan du montera eller kanske inte börjat med det ännu.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Jiim
Andis skrev:Härligt att se alla nya bilder :-)

Kör du med bilen nu eller renoverar du bara ännu ?
Verkligen fint skick på din 760 :-)

Hur ser det ut i motor rummet har du målat upp hela D24 innan du montera eller kanske inte börjat med det ännu.

Med vänlig hälsning,
Andis
Kul att du gillar de :)

Den står bara och väntar på att bli klar! är väl inte jättefint skick nu, men ska förhoppningsvis bli de :)

Som då jag köpte den ungefär då jag inte börjat med konverteringen än, de blir då den är bes och så. orkar inte måla upp hela motorn än men ska måla upp typ kamrems och ventilkåpa sen blir de att byta kamrem, pumprem, spännhjul, oljefilter, olja, dieselfilter och luftfilter innan den blir monterad. men hade ju tänkt lacka om hela bilen någon gång och då blir de att lacka upp motorrum och sånt så i samband med de hade jag tänkt renovera och måla upp motorn :) men när de blir har jag inte planerat än

Bjursingen skrev:Dendär blir riktigt frän när den blir klar! :D Speciellt med dieseln i! Man är ju lite svag för stela tändkablar :)
Lite ovanlig blir de iaf då de är en -82 och speciellt en gröning :D de är så jävla fint med diesel, speciellt en D24 då dom knackar förjävla gött :)
SA4AQS skrev:Hmm då kanske jag har JP fälgar på min nu då om det är så där dom ser ut.
Är de säkert, dom finns i 15" och 17" och 17" finns i 7", 7,5" och 8,5" bredd
Lucif3r skrev:Passar liiite bättre än R-fälgarna iaf :wink:
Måste verkligen hålla med dig där ;)

Har hållit på lite smått att svetsa på sitsresaren men de orkar jag inte visa förens den är klar!

Var iaf lilla julafton idag då jag fick hem ett par paket med lite diverse godis :)

Bild
Laddtrycksmätare och yttertemp till 82-83'ans hus, nya 760 kromlister till brädan, packning till dieseln, nya bagagedämpare samt 2st NOS gröna pennfack!
Bild
[thum]
Bild
Bättre bild på mätarna. dock var de fel placering på laddtrycksmätaren så måste ta plasten från en tom plats på mitt andra mätarhus och modda dit mätaren
Bild
Snart perfekt!
Nej måla motor rummet nu när du byter motor :-)

Blir så snyggt.
En kompis pensel måla sitt motorrum med ljus grå färg var någon lite mer stryk tålig version som vart jämn och fin vart mycket bra ljust och trevligt i motorrummet men ändå inte som vit där allt syns. kanske ett tips till dig.

D24 ska du inte göra något riktigt kul och annorlunda med den bygga den som man gör på dagens dieslar bygga den med dubbla små små turbo aggregat på den som börjar ladda direkt från tomgång. Eller kanske till och med 3 st turbo aggregat som BMW har på sina 550 diesel med raka 6 or i. Den matar ur sig 381 hk och 740 Nm.

Se videon på accet.
Med vänlig hälsning,
Andis

• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

säkert bra bil och komfort osv, men det som t[…]

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]