Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nightmare89 skrev:Nice!!!

Faan va sugen jag blev på Grillchips :D :D
Det är favoriten, haha!

On topic: löning till helgen, om det vill sig väl så kommer tomten lite sent med sidokjolar nästa vecka!
Och där beställdes sidokjolarna-
Bakspoilern är som sagt hos lackeraren as we speak, så förhoppningsvis hinner sidorna komma innan baken är färdig så man kan lämna in dom när man hämtar baken.
Kontaktade Upplands Motor idag för att bekräfta det jag hoppades på; att sidokjolarna på S40N och V50 är identiska. Sidorna jag beställt har nämligen suttit på en S40N och till det priset så var jag tvungen att slå till.
Fick samtidigt bekräftat något jag undrat om tidigare; "luckan" till den dolda dragkroken är annorlunda på R-designbaken och det var beställningsvara, men med 3 leveranser per dag så skulle det inte vara några problem att få sig en sådan för nätta 220kr.

Ljuset i tunneln börjar närma sig! :)
Mini_ice: Utvändigt ja. :) Det verkar rulla på bra nu, så jag hoppas att lackeraren gör ett bra jobb så jag kan skicka in sidokjolarna dit.
Invändigt blir det ingen R-design tyvärr, möjligtvis några småsaker som panelerna, pedaler osv men ratten är omotiverat dyr och mätarhuset likaså. Stolarna vill jag verkligen åt, tycker de är skitsnygga i den beige/svart-gråa färgen men som jag fattat det finns de inte med inbyggda barnstolar i baksätet vilket jag har nu och tyvärr måste prioritera..
Måste börja med att säga att Du har en riktigt snygg Volvo och Du stylar den stilrent och ger bilen en helt ny look :)

Det är kul med människor som satsar och gör något unikt med nyare bil istället för att köpa en fabriksstylad bil och gå runt och vara stolt. Detta kommer följas :D
adde93: Tack! Kul att höra!
Som jag sagt tidigare så var ju önskan att ha en R-design från början. Jag tycker att Volvo verkligen har lyckats med originalpaketet och de få bodykits som finns ute (Iriduim bland annat) faller mig inte riktigt i smaken.
R-designbilarna ligger av uppenbara skäl lite dyrare och därför blev det ingen för mig men jag ångrar heller inte såhär i efterhand att jag inte köpte en "färdig". Det har varit och är en riktigt rolig resa (om än frustrerande för frugan som suckar åt mina ständiga "jag ska bara kolla eBay, sen kommer jag o lägger mig") och jag lär mig mycket.

Och idag så ringde skolan och sa att de var färdiga med bakkjolen! Fasen va det kliar i fingrarna, vill hämta nu! Tyvärr ligger den på helt fel sida av stan så jag har ingen möjlighet att hämta förrän på fredag då jag slutar kring lunch och hinner ut innan skolan stänger. Men då har mina sidokjolar hunnit komma som jag passar på att lämna in isåfall. :)
Mini-update!
Idag kom äntligen sidokjolarna efter lite strul med Posten. Hela och fina och bra mycket större än jag trodde! Men efter lite ögonpassning osv så ser det ut att ändå vara rätt. :lol:
Här har vi inte tålamod att åka hem och packa upp, på Postenparkeringen fick det bli en översyn!
Bild

Jag dubbelkollade med Upplands Motor reservdelsansvarige huruvida S40N-sidorna skulle passa V50 och med samma artikelnummer på båda bilarna.. Då bör det funka.
Bild

Och Kina-LEDs har som bekant en tendens till att gå sönder, och jag tänkte testa och se hur det blir med vita LEDs även inuti bilen (taket osv) så även de kom lämpligt nog idag! 8st T10, 4st 39mm och 4st T10 Omni (?).
Bild

Imorgon ska jag hämta bakdelen hos lackeraren och i samma veva lämna in sidorna. Så i helgen lånar jag svärföräldrarnas garage och smäller på nya baken om allt går som det ska och förhoppningsvis kan jag hämta sidorna lagom till nästa helg!
Då var det dags igen!

Insåg att jag inte bytt lampor till regplåten, hur jag nu kunnat missa det..
Lite skillnad iallafall!
Bild

Nåväl, till det viktiga! Hämtade bakspoilern i fredags och jag är klart nöjd med resultatet! Det är som sagt två droppar som torkat på kanterna men de sitter ändå mot hjulhuset och kommer därför inte synas.
Bilen spolades tyvärr bara av innan jobbet påbörjades men det är väl bättre än inget antar jag.. Så här har vi originalet med lucka för dold dragkrok. Övervägde faktiskt att skaffa en spoiler UTAN hålet för kroken då det inte verkade dyka upp någon R-design MED två utblås MED dragkrok fast tillslut så. Ibland ska man väl ha tur och se till att hålla tungan rätt i mun. :D
Bild

Sidan, även den ser annorlunda ut på R-design. Här = original.
Bild

Jag försökte förgäves få ett bra kort där jag måttar den lägsta punkten på gamla vs nya spoilern.
Den gamla visade ~22cm från golv. Den nya visade ~18.5cm från golv! Ska bli intressant att mäta markfrigången sen när sänkningen väl är på plats.. :/
Bild

Anywho, tillbaka till jobbet! Snarlik demontering av baken som av fronten faktiskt. Sex torx i vardera hjulhus, en torx i vardera kant vid bagageluckan och två torx under bilen. Till skillnad från fronten där man kunde vrida undan hjulen för att skruva så gick det ju inte här och ett vinklat spärrskaft (?) behövs.
Bild

Tada! Första meket i garage och det är något jag känner att jag kan vänja mig vid.
Bild

R-design vs original.
Bild

Själva spoilern lossas precis som fronten, små clips som biter fast i själva bumpern. Ärligt talat, ett HELVETE att lossa på men jag måste säga att det gick bra mycket enklare nu när man visste hur man kunde gå tillväga. Hela arbetet av demontera bak, demontera spoiler, montera nya spoilern, montera tillbaka baken tog drygt 1 1/2 timme mot fronten som tog 2 dagar. :D
Bild

R-designspoilern har även en "kant" på sidan som original inte har. Denna löper i linje med R-designsidorna mot fronten sen. En klart snygg detalj som gör att den ser lite vassare ut!
Bild

Jag insåg ju även att den gamla dragkroksluckan inte kommer passa! Ringde idag Upplands Motor i Akalla som jag tidigare varit i kontakt med gällande sidokjolarna och även denna lucka. Pratade med dom vid 10.30-rycket idag och vid 14 fick jag ett sms om att delen fanns att hämta i butiken. Leverans som heter duga! 220 spänn känns också klart överkomligt.
Bild

På plats.
Bild

Jag är nöjd som tusan även fast det ser ganska fjösigt ut med tomma hålrum för utblåsen. Det ska dock dit en halvsats från en T5:a framöver och såhär års ser de flesta bilar ganska fjösiga ut.. ;)
Lite orolig över färgskillnaden på spoilern och resten av bilen även om jag tycker att det faktiskt har lagt sig lite nu de senaste dagarna. Till helgen bör jag kunna hämta ut mina sidor hos lackeraren och även de bör vara lika mörka som bakdelen. Kärran skulle förvisso behöva en grundlig tvätt samt polering men det sistnämnda får vänta tills det blir lite finare väder ute och då kanske färgskillnaden inte är riktigt lika påtaglig även om den nog är acceptabel som det är nu.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 50

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]

Har varit i kontakt med Volvo i dag igen (4ggr) , […]

Ligger RTTI nere fortfarande min har inte funkat p[…]