Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Trots att ekonomin sätter käppar i hjulet för tillfället så kan man ju inte hålla sig från att vara lika aktiv med att söka efter delar som innan..

Jag har en fråga till er som vet bättre!
Har hittat lite avgasdelar från en V50 T5 som jag eventuellt kan komma över för drygt 500kr plus lite frakt.
Skicket på objektet är inte tipptopp men med lite kärlek så kanske det går att göra något bra utav? Anslutningsröret har en hel del rost som man kan se på bilden här, det är alltså den övre som det gäller.
Bild

Vad tror ni? Värt att satsa på och polera/behandla lite eller ska jag bara köra på en enklare variant och kapa nuvarande rör, svetsa på enkla rör och sen avsluta med originalpipor? Det kanske blir bättre, speciellt om man kör rostfritt isåfall?
Anledning till dubbla pipor? Ljudet? Nej, absolut inte. Det är snyggare bara och nu när jag har baken med uttag för dubbla blås så måste man ju fylla tomrummet. :D
Aaah där sa du nåt, det hade jag inte en tanke på!
Kanske får ta och bygga ett eget system helt enkelt..

Edit:
Ja, vid närmare titt på de olika systemen så har du nog bannemej rätt. Lite trist, men kanske lika bra att göra det ordentligt på en gång istället.
Och tack förresten, det är inte mycket kvar utvändigt för att den ska bli färdig nej. Sommar 2013 så ska det utan vidare vara färdigt.
Sådär, då var lackeringshjälp fixad! Kommer dröja ca 2 veckor innan jag kan lämna iväg den och sedan ytterligare några dagar innan jag kan hämta den, tills dess ska jag göra allt jag kan för att få tag i ett par sidokjolar. Det verkar vara lättare sagt än gjort...

Nåväl, en fråga: ni som bytt sidokjolar, hur gick ni tillväga? Enligt en del utländska forum så rekommenderas det att köpa nya clips/spännen då man i stort sett bryter sönder de gamla vid demontering?
Vore nog bra att veta, så man inte står med skägget i brevlådan vid återmontering. :D
Angående avgassystemet skulle jag vänta på att t.ex JB får in ett ! Inte värt att lägga ner tid på eget..

Till min gamla V50 -06:a köpte jag ett beg. T5 avgassystem från en -08:a som gått runt 500 mil för ~500 spänn som såg sprillans nytt ut.. de är bara att vänta, de sparar man på ! ;)
Ja det får nog bli från en T5, det bör väl passa undertill, kanske nåt fäste som behöver svetsas fast. :D
Jag är avundsjuk!! Vill också ha den där blåa färgen på min :) Snygga moddar du gjort förhöjer verkligen helheten!!

Det enda jag saknar till V50 är kromade kanter på dimljus sargerma, men dessa finns bara i svart va?
Mini_ice skrev:Jag är avundsjuk!! Vill också ha den där blåa färgen på min :) Snygga moddar du gjort förhöjer verkligen helheten!!

Det enda jag saknar till V50 är kromade kanter på dimljus sargerma, men dessa finns bara i svart va?
Hahaha! Ja, den är läcker men jag tycker att den är lite som svarta bilar; skitsnygg som nytvättad, ser riktigt tråkig ut vid minsta lilla skit. Så denna vinter har inte varit trevlig alls.. Tvättade bilen i måndags och 2 dagar senare såg den ut som den gjorde innan. :( :lol:

Japp, enbart svarta. Vet inte ifall det finns någon som lackat om sargerna men personligen trivs jag ypperligt med "mascara-linjerna", tycker de framhäver linjerna och lyktorna riktigt väl. Stort plus i kanten till Volvos designer där.
Vad har du för färg på din V50? Upp med bilder! :)
En bil som jämt är ren önskar vi oss.

Mjo men kanske lite mer matt silver/krom kanske skulle passa? Skulle vara skoj att se någon som moddat dessa.

426 silver har uppdaterat en gammal tråd i garaget nu..
Mini_ice skrev: Mjo men kanske lite mer matt silver/krom kanske skulle passa? Skulle vara skoj att se någon som moddat dessa.
Kanske vore något för dig? ;)

On topic: bakspoiler inlämnad idag på lack, bara att ivrigt vänta nudå!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 50

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&[…]

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]