Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då var en bakspoiler a la R-design beställd och bör anlända om någon dag. Fel färg dock, så om någon vet en prisvärd lackerare i/kring Stockholm - skicka PM!
Tomten kom tidigt i år1
Bild

All kredd till Jönköping Bildemontering, bra paketerat! Allt för att paketet inte ska knäckas!
Bild

Tada! R-designstjärt med uttag för dubbla blås och dragkrok, dold i mitt fall. DOCK! Fel färg på åbäket, det visste jag om vid beställning men det kliar ju i fingrarna, vill montera nu! Så om någon sitter på lackeringskunskaper här i Stockholm och vill ta sig an denna och eventuellt framtida delar, hör av er!
Bild
Jag som idag hoppades på att få uppdatera med ett par backspegelkåpor a la R-design, men nä, postutlämningen på ICA stängde visst tidigare på helger. Man var visst bortskämd med sitt förra ICA där posten stängde samtidigt som butiken i sig...
Lite nytt!
Fick tag på ett par R-designkåpor av en kille i Skåne, prisvärt och bra så jag var tvungen att slå till.

De gamla ser inte så jäkla roliga ut. Och med de uppdaterade silverrailsen så gör sig backspegelkåpor i R-design ännu bättre!
Före:
Bild

Återigen så duger monteringsanvisningar på Volvos hemsida alldeles utmärkt. De vill att man försiktigt bänder loss spegeln för att komma åt kåpan på insidan.
Denna smörkniv har varit med i förändringen av bilen från start! ;)
Bild

Till vänster om det lilla rundade hålet så är ett mindre hål. Däri stack jag in en mejsel som bände undan en hake.
Bild

Det gjorde att kåpan lossnade upptill så att jag kunde sticka ner mitt bändverktyg där emellan och försiktigt dra över mot bilen så att säga. Sedan var det bara att lyfta av kåpan i stort sett.
Bild

R-design vs original.
Bild

Monterad och klar!
Bild

Ser klart mycket trevligare ut!
Bild

Ska försöka hitta en bättre upplyst plats i garaget hädanefter, så man ser bilen bättre.

Letar fortfarande efter lackeringshjälp i Stockholmsområdet, till bakspoilern som syns i inlägg högre upp! Skicka PM om ni har några tips!
Det blev riktigt fint! Jag vet inte varför men jag tycker mattsilver backspegelkåpor gör sig så grymt bra på nästan alla lacker och bilmodeller. Det ser bara så bra ut med nåt som bryter av lite från resten av bilen. Känner mig lite lättcharmad men struntsamma.
crumpets: Håller helt klart med. Ett litet men ändå tydligt avbrott i resten av karossen. Det är ju detaljerna som gör helheten! ;)
Tack! Börjar se ljuset i tunneln nu, känns inte som att det är så himla långt kvar av bygget - fast det är ju det dyraste som väntar... :???: 8)

Och bättre väder önskas så det känns värt att tvätta åket. Ser fram emot att få polera henne lite!
Nu gäller det bara att få tag i sidorna, var i kontakt med en bilskrot idag gällande en kärra de haft på lager länge och givetvis var delarna borta..
Finns hyfsat billiga sidokjolar på eBay, dock från Polen tror jag att det var. Det vill säga eftermarknad i glasfiber med passform som kan vara jävligt osäker. Vet inte om jag vill ge mig på det... Det har varit skönt att hittills kunnat hålla sig till 100% originaldelar från Volvo.

Dock sjukt jäkla sugen såhär i ledighetsdagar att provmontera bakdelen. Jag har fortfarande inte lyckats få tag i en lackerare (heller inte letat speciellt mycket, hjälp mig!) men jag är jäkligt nyfiken på hur den ser ut på. Tror även jag måste customiza luckan för den dolda dragkroken, såg en bild på en r-designstjärt med dold dragkrok och den luckan såg mycket mer slimmad ut än vad min gör.

Har även börjat kika lite på sänkningsfjädrar. Vilket märke man ska ta osv, det lutar åt populära H&R. Har fått höra att med den "lilla" sänkningen som ska göras och eftersom bilen inte är så gammal så ska det räcka med att bara byta fjädrar istället för att köpa helt nya dämpare också. Trevligt värre säger min plånbok! Och förmodligen frugan också. Men vi får givetvis se hur dämparna ser ut när det är dags för att montera sommardäck, tänkte försöka ta sänkningen i samma veva som bytet görs.
Om man inte snubblar över ett par tidigare då... :wink:

Nåväl. Gott nytt på er!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 50

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&[…]

Hej hej Första inlägget på det h&[…]

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]