Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det berömda balansaxellagret.. jag gick bara och väntade på det men surt när det hände. Bilen står hos Upplands motor. Inget jobb man vill göra själv då man ska borra i blocket. Axeln ligger i en lång låda och i den stod det vatten på botten. varför man inte satte smorda lager är för mig ett mysterium. Dom är ju knappast bättre en hjullager, vilket aldrig håller bilen livslängd. tror inte det var Yamahas mening att sätta in ett lager som skulle bytas var 10000-mil till en kostnad av cirka 40000.
Första priset jag fick var nästan 39, sen blev det 34,5 med volvokort, sen kom ett kostnadsförslag på lite drygt 31 och idag när jag hämtade den så slutade det på 26...

Vem bestämmer priserna... är det efter dagshumöret?
av Andis
Old KnotVillage skrev:Första priset jag fick var nästan 39, sen blev det 34,5 med volvokort, sen kom ett kostnadsförslag på lite drygt 31 och idag när jag hämtade den så slutade det på 26...

Vem bestämmer priserna... är det efter dagshumöret?
Trevligt med priser som sjunker.
Volvo kanske känner att det är lite magstarkt att ta betalt för detta jobb fullt ut. Ser ju ut att ta en rejäl stund så låter som det är kraftig goodwill på det.

Håller med förstår inte hur man kan göra konstruktionen så otroligt dum. Kommer det hända igen? Eller är lagren smorda nu efter reprationen?

Fruktansvärt fin XC90 kommer du på fler grejer till den eller är den fulländad nu?

Trodde nästan först när kag såg bilderna nu har han gjort verklighet av det att ta bort topplockspackningarna :-)

Med vänlig hälsning,
Andis
samma lager men problemet är att "lådan" som ligger i skapar kondens. Hela balansaxeln samt ringarna runt lagren var det ytrost på. Under insuget ligger det en kanal som ska släppa på spänningar samt to bort ev. kondens. Från My07 så borrades det upp hål mellan "lådan" och denna kanal vilket så även görs på bilar med rasade lager. Då ser hela lådan samt hur balansaxeln såg ut på bilderna. Även balansaxeln böts då den blir obalans i.
av Eirike93
Fin XC90, vet inte vad den största skillnaden är mot den vi har i familjen, men din ser allmänt mycket bättre ut! :lol:
Men, jag hade nog valt ett par andra fälgar, även de äldre bakljusen (med fyrkantiga blinkers och backljus) hade varit att föredra :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Brodit enl. min åsikt. Haft dem i +20 å[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande