SA4AQS skrev:Dags att uppdatera lite? 
Som jag sagt tidigare, inga kommentarer ingen update punkt! ;)
Men eftersom du frågade så gör jag en update på de som hänt sen sist :)

Lite kablar att gå igenom för att komma åt dom som ska till motorn

Ännu mer som ska gås igenom

Huven gick inte igen riktigt så kollade gångjärnen och såg att båda va krokiga

Bytt till dom från den vita, inte så snyggt med vita gångjärn men de får duga

Nu går den igen ordentligt!

Våtslipat och maskerat där de va grundat

Tagit bort bakljusen och rampen

Lite kablar!

Våtslipat

Maskerat

Grönt!

Tagit bort maskeringen

Lite färgskillnad.. men de visste man ju att de skulle bli på metallic sen då bilen är jävligt matt

Våtslipat kanterna som blev då man lackade och satt dit emblemet

Bakljusen på igen

Gött!! tur att man har flyt nån gång iaf!

Lyft upp dieseln för att börja ta lös grejerna under

Tagit ut båda tankarna, extratanken kommer hamna i 82an sen!

Tagit ner kardan och dieselledningarna! ena bulten till stödlagret satt som fan så jag tänkte att jag drar tills den går av helt enkelt men de va inte bulten som gav upp utan golvet :roll:

Liten skylt :)

Var på skroten och fyndade ett par vita blinkers, eftersom orginalblinkersena är fästet trasigt på så dom lossnar hela tiden så vart less!

Efter nån timmes jobb med rakblad för att få bort blå färgen och thinner för att få bort de sista. men då vart dom lite matta så passade på att polera dom då jag ändå höll på så dom blev blanka och fina

Även investerat i en ny svets en ESAB OrigoMig C140 (tror jag de va). har ju inte svetsat så mycket på sista tiden eftersom de blir fan aldrig bra med feltema flussvetsen.. köpte den av en polare som endast har använt den nån gång, är ju ingen värsting men borde duga till bilplåt iaf! nu är de bara fixa en gastub sen bränna.

Satt dit vita blinkersena fram, vart bättre än jag trodde!

Bytte bort en ratt jag hade liggandes till 240 mot detta. kamrem, pumprem och spännrulle allt nytt i kartong!

Såg ut så här då jag kom ut i morse..

En polare hade en gastub som han kom med så jag får prova den, kanske blir att köpa den!

Borrat bort sista sitsresaren

Kapat bort en dålig bit

Varken bra bild eller snygg svets, men de är för jag har provat ställa in svetsen och gasen.

Kom lite snö en dag

Köpte mig lite D24 grejer och då fick jag med ett intercooler insug. dock utan egr, så de blir att sätta på min motor! de kom från en 740 TDIC och de andra jag hade från en 940 TDIC. har dock inte hämtat resten av grejerna än!

Tar lite mer plats än fluss svetsen

Helsvetsat och slipat!

Lagt nå zinkspray
Allt för den här gången!