Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag har funderat på det jag med. Det lyset rätt så starkt. Jag köpte även diodlampor till framblinkersen för canbus. Men det blinkade för snabbt då. Någo. Som vet vad för lampor man ska ha i blinkersen för att det ska fungera? Diodlampor då.
Faktiskt inte hgv paketet.Jag är andra brukaren på bilen.
Först var den leasing av Volvo själva. Någon direktör i Stockholm som hade den. Därav den lite udda utrustningen. Det är tonade rutor och laminerade glas. Men inte elbacklucka eller låsbart fack i bagaget. Tror inte heller det är eluppvärmda spolarmunstycken. Men det är driver supportpaket samt elstol på förarsidan. Aktiva dualxenon osv. Men visst är det snyggt :). Jag funderar på toning av framrutorna också. Dom andra två ägarna innan mig har varit Volvos lagerplats samt rejmes där jag köpte bilen.
Denesfay skrev:Jag har funderat på det jag med. Det lyset rätt så starkt. Jag köpte även diodlampor till framblinkersen för canbus. Men det blinkade för snabbt då. Någo. Som vet vad för lampor man ska ha i blinkersen för att det ska fungera? Diodlampor då.
Det är ju snyggt när det lyser starkt, men jag är hellre lite mer neutral och har liknande ljusstyrka som original men med ett snyggare sken :).

Dioder har ju den egenheten att de tänds (och släcks) snabbare än glödisar vilket gör att de kommer blinka i otakt mot övriga blinkerslampor. Så jag skulle nöja mig med silver vision-glödisar.
Brainy skrev:
Denesfay skrev:Jag har funderat på det jag med. Det lyset rätt så starkt. Jag köpte även diodlampor till framblinkersen för canbus. Men det blinkade för snabbt då. Någo. Som vet vad för lampor man ska ha i blinkersen för att det ska fungera? Diodlampor då.
Det är ju snyggt när det lyser starkt, men jag är hellre lite mer neutral och har liknande ljusstyrka som original men med ett snyggare sken :).

Dioder har ju den egenheten att de tänds (och släcks) snabbare än glödisar vilket gör att de kommer blinka i otakt mot övriga blinkerslampor. Så jag skulle nöja mig med silver vision-glödisar.
Jag är egentligen mer för det jag med. Att det ska lysa bara lite starkare på nr-skylten.
Men man kanske byter i framtiden.

Men jag menar inte så. Utan det blinkade lika fort som att en lampa är trasig. Dvs. dubbelt så for tom inte mer.
Lucif3r skrev:Ne, inga ögonlock! Bilen är kinesögd som det är :wink:

Men vad var det på 740in som kostade så mycket i månaden då?
Alla delar som man hela tiden köpte till bilen. Det var planerat koppling, omlack mm. Så det drog iväg alldeles för mkt varje månad. Man skulle ha dittan och dattan.

Nu är det bara små detaljer såsom stänkskydd, någon lampa här och där. Lite lackbehandling. Sen är det klart :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Tror du inte din bil klarar en tvärnit fr&a[…]

Hej! Upptäckte när jag städade bile[…]

Felkod P0420 Volvo v70 T4F-12

Nope, men det är det jag tror också att[…]

Airbag på 740

Hej! Jag har en 740 från 1990 och undrar om […]