Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
Old KnotVillage skrev:Synd att det inte blev riktigt V8 ljud med nya systemet. blev mer vässad V8. jag ville få fram det råa, nästan ojämna gången på tomgång.
Typ som den här kanske?

[youtube]rSDtrCxpKKI&fmt=18[/youtube]

För att få bäst ljud, ändra ljudkvaliteten till 720p.

Eller så här? Avgassystem från tyska Heico Sportiv.

[youtube]I8L8HYFuYEE&fmt=18[/youtube]

/Håkan
Användarvisningsbild
av crumpets
Den första är ett specialbyggt bypass-system står det i videon. Bypassen är väl troligen av den typ då du har ett elspjäll för att kunna välj om du vill köra sista/båda ljuddämparen/ljuddämparna. Mao borde det vara ungefär så det låter om du kastar ut sista dämparen och byter den mot ett rör bara.
Användarvisningsbild
av Nexus
Det övre systemet lät härligt .
Ursäkta det är en Audi i filmen men ville bara visa vilken skillnad det gör med spjället i avgassystemet.
Kolla sista snutten i filmen oxå när bilen står still.
av llesrof
crumpets skrev:Den första är ett specialbyggt bypass-system står det i videon. Bypassen är väl troligen av den typ då du har ett elspjäll för att kunna välj om du vill köra sista/båda ljuddämparen/ljuddämparna. Mao borde det vara ungefär så det låter om du kastar ut sista dämparen och byter den mot ett rör bara.
...och allt det besväret bara för att det skall bullra mer och låta som en gammal möglig raggarbil!? Det hela påminner om när jag var barn och vi satte sådana där smattror på våra cyklar. Vi reglerade (o)ljudet med ett snöre och drev våra föräldrar till vansinne med oljudet. Vissa saker förändras aldrig :mrgreen: Själv vill jag att mn bil skall vara så tyst som möjligt.
Användarvisningsbild
av crumpets
En v8 köper man ju till 90% för ljudet så det är ju en motor värd att låta väsnas lite tycker jag.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
crumpets skrev:En v8 köper man ju till 90% för ljudet så det är ju en motor värd att låta väsnas lite tycker jag.
Håller med. Ska man ha en V8 ska det höras. Annars kan man likagärna köra någon mer ekonomisk motor.

V8 muller är manligt 8)
av KnotVillage
Min låter riktigt vässad 8 men med riktigt oljud/resonans på låga varvtal, så det kommer bli en till burk. Vill ju att den ska vara ganska tyst upp till 2000rpm.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]