Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Andis skrev:Finaste Xc90 jag sett :D

Bodykittet måste vara väldigt ovanligt på Xc90 har aldrig sett sånt till Xc90 mycket snyggt :D

Med vänlig hälsning,
Andis

Jag har sett en med kitet. Det kostar inte så himla mycket, 19000:- lackat och klart.

Yamaha gjorde väl oxå T6:an och den kompakta automaten getrag?
Användarvisningsbild
av crumpets
Yamaha utvecklade V8:n tillsammans med volvo. Det är inte varken en ren volvo eller yamahamotor utan mer ett samarbete. Yamaha tillverkar åtminstone blocket, vet inte om de tillverkar allt.
T6 är en svensk konstruktion. Automatlådorna på alla dessa kärrorna är mig veterligen från aisin warner. De tillverkar och konstruerar lådor åt ett gäng tillverkare.

Getrag är inte en låda utan ett företag. De sysslar traditionellt sett inte med automatlådor, men enligt wikipedia är de åtminstone tillverkare av powershiftautomaten (som aldrig suttit i XC90), vet ej om det är deras konstruktion.
Användarvisningsbild
av Blackhawk
Takk for bilder, virkelig lekkert - og lyden av en V8 er bare
nydelig, ingen tvil om det!
av KnotVillage
Synd att det inte blev riktigt V8 ljud med nya systemet. blev mer vässad V8. jag ville få fram det råa, nästan ojämna gången på tomgång.
Användarvisningsbild
av Nexus
Superfin fin bil. Jag hade nog även valt lacka stötfångarna för få en renare look :)
av KnotVillage
Jag är i valet och kvalet om det. man vill ju fortfarande ha lite XC stil på den. All plast och ny eller nylackad så den är i bra skick om man säger så.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Kan inte tänka mig att XC60 däckdimensio[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]