Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
ta en liten instrumentmejsel och tryck in bredvid stiften så lossnar dom. Det sitter som hullingar på själva kontaktdelen
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Här har det inte blivit så mycket tid över till bilen men igår tog jag mig tid att städa ur ordentligt samt polera och vaxa :)

Bild
Bild
Bild

Förbannade pollen som gör att bilen blir smutsig på nolltid :-(O)

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
En Vw vento i bakgrunden, lite smått stylad :wink:

Tack nu har fåglarna skitit på bilen också :x

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Då var det dags för service igen, 22200 mil (Ligger 300 mil "före" serviceboken :wink: )

Det började sina i 20 litersdunken så fick fara och köpa en 4a :roll:
Bild

Uploaded with ImageShack.us

Nytt undre momentstag med polyuretanbussning från skruvat samt tändstift och luftfilter som jag köpt tidigare. Även soppafiltret ska bytas.
Bild

Uploaded with ImageShack.us

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tofulus
Berätta gärna om du märkte någon förändring med polybussningen! Och alltid trevligt med service, använder själv också Mobil 3000 :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nytt soppafilter på plats
Bild

Likaså oljefilter
Bild

Nya momentstaget som var busenkelt att byta :)
Bild

Lite mer vibrationer på tomgång, om jag nu inte inbillar mig :wink: Men lättare att rulla igång med :-)-) Nu rycker den inte heller vid gaspådrag/uppsläpp

/Kalle
Användarvisningsbild
av Nexus
trevligt du fortsätter vårda pärlan men hur man du köpa dyr olja och piss filter. Du vet ju att bara orginal duger på en volvo :wink:
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 91
Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]

Sent svar men ja pumpen är nog körd. Vet[…]