Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

jotack, tyckte själv det blev ganska bra faktiskt , även om ( eller kanske just för att)
de var gråa, nej det var inte fördraget el men det var en ca 50cm lång sladd med på varje som räckte gott och väl till taklampan, så där tog jag 2st "strömtjuvar" som jag koppla på takbel. + och - och vips så var det ljus. :idea:
(Jobbar ju som el-montör, så det med kabeldragn. är ju ingenting) :-)-)
Hej, har för tillfället lite idetorka ang. stylinggrejer så man får ägna sig åt lite allmän lagning istället då vä. lamptorkarmotor gav upp, kortis i den förmodligen......visar lite bilder även om de inte blev världsbäst.

Har lossat lampan och lagt den på kofångaren, bilden tagen ovanifrån, ser bakdelen på lampan motorn bortplockad.....
Bild

Bättre beg. motorer att montera in, fick köpa 2st för 300:-
Bild

Japp, beg. motor monterad, sitter med 2st torx skruv
Bild

Så, lampan tilllbaks på plats, sitter ju bara med 4 skruv, torkararmen sätts tillbaks ikväll.....hoppas det funkar...
Bild
Hejsvejs, efter en lång höst och svinkall vinter(ännu) med fullständig stylingtorka så har jag äntligen tillbringat lite tid i garaget och monterat instegsbelysning ala 960, dock bara på förarsidan än så länge, fick bara tag på en lampa( alla 960 delar som säljs tar ju slut direkt :evil: ). Kanske har en till lampa på gång till passageraren.
Ska bara köpa en ljustimer på Biltema så lampan inte släcks direkt när dörren stängs :-)-)

Nästa projekt är att "bygga om" ett diodbromsljus från en V70 så det passar i min vinge
men det blir nog lite längre fram.....har redan ljuset, men inte så roligt att vara i garaget just nu.
Återkommer med bilder när det är klart.

Så här blev belysningen.......suddig bild pga utan blixt :roll:
Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"